University of Technology
الجامعة التكنولوجية


Browse results: Found 3

Listing 1 - 3 of 3

Journal
IRAQI JOURNAL OF COMPUTERS,COMMUNICATION AND CONTROL & SYSTEMS ENGINEERING
المجلة العراقية لهندسة الحاسبات والاتصالات والسيطرة والنظم

ISSN: 18119212
Publisher: University of Technology
Subject: Computer Engineering --- Signals and systems

Loading...
Loading...
Abstract

The Iraqi Journal of Computers,Communications,Control and Systems Engineering (IJCCCE) is a quarterly engineering journal issued by the University of Technology /Baghdad ,aiming to enrich the knowledge in computer,communication and control fields . المجلة العراقية لهندسة الحاسبات والاتصالات والسيطرة والنظم مجلة هندسية فصلية تصدر من الجامعة التكنولوجية -بغداد،تهدف لاغناء المعرفة في مجالات هندسة الحاسبات والاتصالات والسيطرة والنظم .

The iraqi journal of architecture
المجلة العراقية للهندسة المعمارية

ISSN: 19991738
Publisher: University of Technology

Loading...
Loading...
Abstract

Iraqi Journal of Architecture, scientific journal, quarterly, issued by the University of technology - Department of Architecture, dealing with journal publishing scientific research in the field of its competence and shall publish a translation of the scientific research world, or in cash to one of the scientific literature published in the Arab world or outside or a limited number of reports on seminars and specialized conferences on the Arab world make it clear that have been on the conference more than a year and not more than the article about (1000) word. Research is subject to arbitration by the arbitrators distinct scientific research are accepted for publication after receiving at least rank (s) and reject research that do not get this assessment. المجلة العراقية للهندسة المعمارية، مجلة علمية محكمة، فصلية، تصدرها الجامعة التكنولوجبة – قسم الهندسة المعمارية, تعنى المجلة بنشر البحوث العلمية في مجال اختصاصها ويجوز ان تنشر ترجمة لبحوث علمية عالمية، أو نقداً لأحد المؤلفات العلمية الصادرة في الوطن العربي او خارجه او عدداً محدوداً من التقارير عن الندوات والمؤتمرات التخصصية العربية العالمية على ان لايكون قد مضى على انعقاد المؤتمر أكثر من عام وأن لا يزيد المقال عن (1000) كلمة, تنشر البحوث التي لم يتم نشرها او تقديمها الى جهة نشر اخرى ويتعهد الباحث بذلك عند تقديم بحثه الى المجلة. تخضع البحوث الى التحكيم من قبل محكمين متميزين علمياً وتقبل البحوث للنشر بعد حصولها على ما لا يقل عن مرتبة (قيم) وترفض البحوث التي لا تحصل على هذا التقييم.

Engineering & Technology Journal
مجلة الهندسة والتكنولوجيا

ISSN: 16816900 24120758
Publisher: University of Technology

Loading...
Loading...
Abstract

The Journal aims to disseminate knowledge in the fields of Engineering, Technology and Sciences .All the researches will submit to the scientific evaluation procedures of publishing and documentation. The journal under takes only the publishing of the new researches that had not been published previously on other journals or debated in conferences. The Instructions of Submitting The Research to Scientific Evaluation: a- The research should be Submitted in 4 copies in Arabic or English Languages, auther's name should be eliminated from 2 copies only. The abstract should be typed on the front page not exceeding (150 words) in both Arabic and English on size (A4) sheet. Pages should be numbered and not more than (15) page. b- The researcher should fill a declaration form which states that he doesn't publish the research during the evaluation period. He must give his full address phone number and e-mail. Firstly- The author should pay a fee of (ID55000) when he submits the research and a fee of (ID55000) when the research is accepted .These fees are obligatory for all. The sum cannot be reimbursed in any case. Secondly- The annual subscription in the journal inside Iraq is ID250000) Iraqi dinar, and outside Iraq is (us $250) abroad. تهدف المجلة نشر المعرفة في المجالات الهندسية والتقنية والعلوم. حيث تخضع كافة البحوث المنشورة إلى أصول التقييم العلمي في مجال النشر والتوثيق. تلتزم المجلة بنشر البحوث الجديدة والتي لم يسبق نشرها في أي مجلة أخرى أو في وقائع المؤتمرات. تعليمات تقديم البحث للتقييم العلمي أ- تقدم أربع نسخ من نص البحث بأحدى اللغتين العربية أو الانكليزية اثنان بدون اسم الباحث مع ملخص لا يتجاوز الـ(150) كلمة باللغتين مكتوبة على وجه واحد من الورق مقاس (A4) مع ترقيم صفحات المقالة على أن لا يزيد عددها عـلــى (15) صفحة. ب- ملء استمارة التعهد الخاصة بالمجلة التي تشير إلى عدم نشر البحث أو إرساله للنشر خلال فترة التقييم إلى مكان آخر ويذكر العنوان الكامل للباحث الذي تعنون له مراسلات المجلة. ويفضل ذكر البريد الالكتروني ورقم النقال. أولا- يدفع الباحث من داخل وخارج الجامعة أجور التقديم (55000) خمسة وخمسون إلف دينار وعند صدور قبول البحث، يدفع (55000) خمسة وخمسون إلف دينار أجور نشر. ثانيا- أجور الاشتراك سنوياً في المجلة (250000) مئتان وخمسون الف دينار داخل جمهورية العراق و 250 دولار لخارج جمهورية العراق.

Listing 1 - 3 of 3