@Article{, title={The Reversible Image of Successful Women in Caryl Churchill’s Top Girls الصورة المعكوسة للنساء الناجحات في مسرحية كاريل تشرشلنساء القمة}, author={SaadNajim Al-Khafaji سعد نجم الخفاجي and Hayder Mohammed Al-Maraabi حيدر محمد المرعبي}, journal={Kufa Journal of Arts مجلة اداب الكوفة}, volume={1}, number={30}, pages={65-82}, year={2017}, abstract={This paper deals with Caryl Churchill’s famous play, Top Girls (1982). The focus of this paper is directed towards Marlene, the protagonist of this play, and her surreal guests whom she invited to her dinner party. Discussing Marlene's success, her way of life, and her treatment to other women around her, this paper analyses Marlene as a character and how she can be compared to Thatcher, the British Prime Minister. The paper also discusses the stories of Marlene's guests and the way they consider themselves successful. The paper exhibits the success stories of these women and how they suffer to reach their success. Measuring the success and fame they reached, the paper explores how the success of these women can be regarded a failure for the feminist case as their success cannot be regarded as a landamark for success for other women nor other women should exactly follow their steps.

تتناول هذه الدراسة المسرحية المشهورة لكاريل تشرشل, سيدات القمة (1982). إن إهتمام هذه الدراسة سيركز على بطلة هذه المسرحية, مارلين, وضيوفها الخياليين الذين دعتهم الى حفلة العشاء خاصتها. يناقش هذا البحث نجاح مارلين وطريقة عيشها وكذلك معاملتها لبقية النساء من حولها وكيف يمكن مقارنتها برئيسة الوزراء البريطانية, مارغريت ثاتشر. يناقش هذا البحث أيضا قصص نجاح ضيوف مارلين والطريقة اللاتي يعتبرن أنفسهن ناجحات. تعرض هذه الدراسة قصص نجاح تلك النسوة وكيف أنهن عانين من أجل الوصول إلى النجاح. ومن خلال قياس النجاح والشهرة اللاتي وصل إليهما تلك النسوة فإن هذه الدراسة توضح كيف أن النجاح الذي وصلن إليه تلك النسوة يمكن أن يعتبر فشلا للقضية النسوية لأن نجاحهن لا يمكن أن يعتبر علامة مضيئة للنجاح لبقية النساء ولا يمكن لبقية النساء أن يقلدن خطواتهن بالضبط.} }