@Article{, title={The Figure of the Mixedblood in Louise Erdrich’s Love Medicine شخصية مختلط الدم في رواية دواء الحب لـ لويس ايردرج}, author={}, journal={Kufa Journal of Arts مجلة اداب الكوفة}, volume={1}, number={36}, pages={31-58}, year={2018}, abstract={Native American people were encouraged by the U. S. government to leave the reservations during the 1950s and 1960s, as if the constant violation of treaty rights, compulsory attendance at boarding schools, and the near extinction of these people were not enough. Such historical, social, and cultural contexts influenced the themes and forms of works by American Indian writers who encouraged individuals to reject any sense of shame of their culture. In addition, their actions coincided with a return of the people to their traditions after the disappointment, mental illness, and loss of meaning of life resulted from the impact of the mainstream American society. Among these writers, Louise Erdrich (1954- ), a mixed-blood woman, became among the most celebrated authors. The trail blazed by N. Scott Momaday and Leslie Marmon Silko was followed by Erdrich in her writing as she shares the same interest in presenting characters who are trapped between Native traditions and white mainstream expectations. Erdrich introduces many characters who struggle to have a voice, but they resolve their conflict by rejecting the sacrificial role assigned to mixed-blood figures, especially that of the nineteenth century. The mixed-blood figures in Love Medicine are to be seen as a source of power, something to be celebrated rather than mourned.This paper is a part of an M.A. thesis entitled “The Cultural Crisis of Mixed-blood Figures in Indian-American Fiction: A Study of Selected Novels By N. Scott Momaday, Leslie Marmon Silko, and Louise Erdrich” prepared at the University of Al-Qadisiya, College of Education, Department of English

ان شعوب امريكا الاصليين قد شجعوا من قبل الحكومة الامريكية الى ترك اراضيهم خلال فترة الخمسينات والستينات من القرن العشرين كما لو انه لم يكفي الانتهاك المتواصل لحقوق المعاهدات التي ابرمت والحضور الالزامي للمدارس الداخلية وشبه حالة الانقراض التي حصلت لهذه المجتمعات. مثل هذه الاحداث التاريخية والاجتماعية والثقافية اثرت بشكل ملحوظ على كثير من مفاهيم واشكال الاعمال لدى الروائيين الهنود الامريكيين. فمن اهم ما قام به هؤلاء الكتاب هو تشجيع الشخصية الفردية على رفض اي شكل من اشكال الشعور بالخجل فيما يخص ثقافتهم. اضافة الى ذلك تزامنت الاعمال التي قدمها الكتاب مع عودة الكثير من هذه الشعوب الى تقاليدهم وثقافاتهم بعد خيبة الامل والصراع النفسي وفقدان معنى الحياة جراء تأثير المجتمع الامريكي. من بين هؤلاء الكتاب اصبحت الروائية لويز ايردرج , وهي امرأة من اصل مختلط الدم, من بين الكتاب الاكثر شهرة. ان الاثر الذي اطلقه الكتاب الهنود الامريكيين ان سكوت مومادي و لزلي مارمون سيلكو قد سارت عليه ايردرج في كتاباتها فهي تمتلك نفس الاهتمام الذي يعنى بعرض الشخصيات التي تصارع بين عالمي تقاليد الهنود الامريكيين وتطلعات المجتمع الامريكي الابيض. لقد قدمت ايردرج العديد من الشخصيات التي تصارع من اجل الحصول على صوت لكن بدورهها استطاعت ان تحل الصراع من خلال رفضها للدور الذي وضع لشخصية مختلط الدم وخاصة في القرن التاسع عشر. في رواية دواء الحب هذه الشخصيات عكست رؤية شخصية مختلط الدم كمصدر للقوة والتمجيد بدلاً للدور الماساوي.} }