@Article{, title={Legislative Rule of Trictrac الحكم الشرعي للّعب بالطاولة}, author={Ahmed Rasheed Thumail احمد رشيد ثميل}, journal={Anbar University Journal of Islamic Sciences مجلة جامعة الأنبار للعلوم الإسلامية}, volume={2}, number={5}, pages={233-246}, year={2010}, abstract={Praise be to Allaah. The Lord of the Worlds, who has no other right to rule, extends the right to His servants, and peace and blessings be upon those who do not have the seal of other messages.And yet      I have been hurt by a lot of Muslims in various things, including professing evil, such as playing and gambling in things that have taken the purpose of moving away from the Lord's approach. Some of what was popular and spread despite the existence of explicit and correct conversations in the prohibition, and I called this research (the legal ruling to play at the table), and the table is dice in the old, I chose; She shares her illness E, including (domino), (and paper), (and chess), has talked about its image and definition and the reason for the prohibition, and its rule when the jurists, and then the most correct statement of their words.

الحمد لله رب العالمين الذي لا حَكَم عَدلٌ سواه ، الباسط الحق لعباده ، والصلاة والسلام على من لا خاتم للرسالات غيره محقِق الحقَّ لأتباعه ، وعلى آل بيته وأصحابه وأحبابه.وبعد فلقد آلمتني حال طائفةٍ كثيرةٍ من المسلمين في أمور شتى ، منها المجاهرة بالمنكرات مثل اللهو واللعب والمقامرة في أشياء اتخذت غرضاً للابتعاد عن المنهج الرباني، فآليتُ على نفسي أن أبيّن موقف الشريعة الإسلامية من اللعب بألعاب لم يبحها الشرع والتي سميت بأسماء شتى ، فأردت أن أبحث في بعض مما شاع منها وانتشر رغم وجود الأحاديث الصريحة والصحيحة في تحريمها ، وسميت بحثي هذا بـ( الحكم الشرعي للّعب بالطاولة )، والطاولة هي النرد قديماً ، اخترتها ؛لأنها أكثر شيوعا، ومن أقدم الألعاب، وإثبات الحكم الشرعي لها ، يكون حكماً لغيرها من الألعاب التي تشترك معها في العلّة ، ومنها (الدومينو) ، (والورق) ، (والشطرنج) ، وقد تكلمت عن صورتها وتعريفها وعلّة تحريمها ، وحكمها عند الفقهاء، ومن ثم بيان الراجح من أقوالهم.} }