@Article{, title={(B ody language in the Poetry of Dr.Abdul Karim Radi Jaafar) لغة الجسد في شعر د. عبد الكريم راضي جعفر}, author={Dr. Zainab Ali Abdulhussein Al-Ma'moori Ph.D. ofPhilosophy in Arabic Language and Arts Accurate Specialization: Modern Criticism Al-Mustansiriyah University, College of Law د. زينب علي عبد الحسين المعموري الاختصاص / دكتوراه في فلسفة اللغة العربية وآدابها الجامعة المستنصرية / كلية القانون}, journal={Journal of sustainable studies مجلة الدراسات المستدامة}, volume={3}, number={3(2)}, pages={242-262}, year={2021}, abstract={The communicative language between Dalbath and the recipient is covered in ways that are not limited to the spoken language, but rather go beyond that to the production of the emotional effect as a communicative product through the signs of body language semantics in the creative product, which added an enrichment field to the field of studies D. The creative text generates multiple readings according to the receiver’s awareness and captures the Dalbath language signals that produce examples that Dalpath did not explicitly explicitly state, but rather he made them an expression of implicit signs in the creative experience, which may be expressed by a non-perceptual projection from the poet himself. On the contents of the d-enrichment, it may constitute an equivalent to the depth of what is inferred by the poet, so that it will fall from him, or physical signals that provide the text with a creative suggestive card, which is silent about it.

اللغةدالاتصالية بين دالباث والمتلقي قتتم بكيفيات لا دتقتصر على داللغة المنطوقة بل تعدت ذلك إلى دإنتاج التأثير الانفعالي غبوصفه منتجا ذتواصليا من خلال إشارات قودلالات لغة الجسد في دالمنتج الإبداعي مما أضاف دحقلا إثرائيا إلى دحقل الدراسات دالحداثوية في إنتاج دالتجربة الفنيةقومن بينها المنتج الشعري قوتوظيف الدلالات المستنطقة بإشراك غالمتلقي وتوالدذ النص الإبداعي بقراءات ذمتعددة تبعا لوعي المتلقي والتقاطه دلإشارات لغة دالجسد التي تنتج قمدلولات لم يصرح بها دالباث صراحة بل جعلها ذعبارة عن إشارات دضمنية في التجربة الإبداعية ,قد دتكون معبر عنها بإسقاط غير دإدراكي من الشاعر نفسه ,لذا فان ذرصدها ومحاولة ذاستقراءها داخل النص , تنفتح على مضامين دإثرائية قد تشكل معادلا قموضوعيا لعمق ما يستبطنه دالشاعر فتتساقط منه دإيحاءات أو إشارات جسدية تمد النص دالإبداعي بطاقة إيحائية دانفعالية مسكوت عنها.} }