TY - JOUR ID - TI - The Function of Redundancy in the Shows of Body Theatre وظيفة التكرار في عروض مسرح الجسد AU - millimeter. Ibrahim Salem Mohamed Lect. Anwar Mohamed Zaki Younes م.م. ابراهيم سالم محمد م.م. أنور محمد زكي يونس PY - 2021 VL - 28 IS - 33 SP - 293 EP - 311 JO - Journal of Nabo مجلة نابو SN - 24114650 AB - Abstract : Redundancy is considered as of the expressive styles which enforces meanings and deepens semantics, and promotes the value of the dramatic show which were treated by the Arabian and European rhetoricians critics. What is meant by redundancy is mentioning a movement or an utterance and their meanings in other situations rather than the place where they are mentioned before. Redundancy in literary text means to mention something one time after another, and in this way it adds unique musical and semantic dimensions, so the redundant picture bares a new meaning the moment it is repeated. The research consisted of four chapters. The first included the problem of the study, the importance of the study and the need for it. The problem was identified by answering the question: how redundancy was employed in the show of body theatre. While the limits of the study was restricted to the dramatic shows that are presented in the college of fine arts. The chapter ends with identifying the terminologies and define them procedurally. The second chapter included the theoretical frame of the study which itself included two sections. The first talked about the concept of redundant function. The second dealt with redundancy in the international dramatic show. Then the chapter ended with some factors the most important of which are . The third chapter dealt with (the procedures of the study), the community of the study and the tool of the study that was used by the two researchers in analyzing the two samples of the stud As for chapter four; it included the findings which we will mention the most important of them, ending the research with the bibliography .

الملخص : يعد التكرار من الأساليب التعبيرية التي تقوي المعاني وتعمق الدلالات، وترفع من القيمة الفنية للعرض المسرحي، وظهوره يقدم نوعاً من الاستمرارية والتدفق والتأكيد للمعنى، والمراد به اعادة حركة أو كلمة أو عبارة في مواضع أخرى غير التي ذكرت فيه لأول مرة ، بما يمثل التكرار ، وهو الاتيان بشئ مرة بعد أخرئ ، وذلك لما يضفيه عليها من أبعاد دلالية وموسيقية متميزة ، فالصورة المكررة تحمل دلالة جديدة بمجرد خضوعها لظاهرة التكرار. وقد تكون البحث من أربعة فصول ، وتضمن الفصل الأول مشكلة البحث وأهميته والحاجة إليه ، فتحددت مشكلة البحث في الإجابة عن الاستفهام وهو كيف تم توظيف التكرار في عروض مسرح الجسد ؟ كما تضمن هدف البحث لتعرف على وظيفة التكرار في عروض مسرح الجسد. فيما اقتصرت حدود البحث على العروض المسرحية المقدمة في كلية الفنون الجميلة . وتنهى الفصل بتحديد المصطلحات وتعريفها اجرائياً . تضمن الفصل الثاني الاطار النظري الذي احتوى مبحثين ، تناول الأول التكرار مفاهيمياً ووظيفياً، ودرس الثاني التكرار في العرض المسرحي العالمي، خاتماً الاطار النظري بالمؤشرات واحتوى الفصل الثالث على( إجراءات البحث ) التي تضمنت مجتمع وعينة وأداة البحث التي أعتمدها الباحثان في تحليل عينة البحث. واما الفصل الرابع فقد تضمن النتائج والاستنتاجات وقائمة المصادر . ER -