@Article{, title={The Redemptive Vision of the Heart and Mind in Margaret Edson's Wit رؤيا الخلاص للقلب واللب في مسرحية مارغريت أدسون "الفطنة "}, author={Enas Ja'afar Jawad ايناس جعفر جواد}, journal={Journal of the College of Education for Women مجلة كلية التربية للبنات}, volume={25}, number={1}, pages={215-227}, year={2014}, abstract={Approaching the turning of the millennium, the American theatre witnessed an arousing interest much shown in patients suffering of severe diseases as a subject matter to drama. In a discussion of Margaret Edson's Wit, the light is shed on how far such patients, who were literally involved in secular visions during their life-time, become apt to create a different one on their death beds. The vision newly blossomed becomes much rooted in the spiritual life; it is a redemptive vision that can amend what those patients' hearts and minds have long ignored. Further, the human touch that has been ignored during man's healthy secular life is ultimately needed for the time being. It helps to enhance man's vision towards the inevitable and eternal salvation as much as it does elevate man through the power of love and genuine humanity to be united with his Creator.

شهد المسرح الاميركي اهتماما تجلى على نحو واضح بالمرضى الذين يعانون منامراض عضال والذين اضحوا موضوعا لمسرحيات أفول الالفية الاولى. وفي مناقشة لمسرحية مارغريت ادسون "الفطنة " يتم تسليط الضوء على مقدرة هؤلاء المرضى، والذين انغمروا كليا في رؤاهم العلمانية على خلق رؤيا جديدة مختلفة وهم على فراش المرض. وقد مدت هذه الرؤيا المزدهرة حديثا جورها في الحياة الروحانية حيث كانت رؤيا للخلاص بإمكانها إصلاح ماغفلت عنه قلوب أولئك المرضى والبابهم. ومن الطبيعي ان يكون للمسة الإنسانية التي غابت عن الحياة العلمانية حاجة ملحة لتعزيز رؤيا الخلاص وصولاً الى النجاة الحتمية الأبدية لأنها تسمو بالإنسان عبر قوة الحب والشعور الإنساني الخالص للإرتباط بالخالق.} }