TY - JOUR ID - TI - A Linguistic Analysis of Parallelism in Marianne Moore's Poems ( Nevertheless, A Face, What are Years?) تحليل لغوي للتوازي في قصائد مريم مور (ومع ذلك, وجه, ما هي السنين) AU - Ghufraan Abdul-Hameed Ali غفران عبد الحميد علي PY - 2015 VL - 1 IS - 10 SP - 831 EP - 844 JO - Midad Al-Adab Refereed Journal مجلة مداد الاداب SN - 22226575 AB - Parallelism is one of the devices used to create a cohesivelink. It is a common Phenomenon in English used tocreate consistency in the arrangement of parallel lines andto create beautiful structural patterns with some musicaleffect. It is a stylistic device of repetition and a separatesystem of parallelism, or rhyming of ideas rather thansounds. The remarkable degree of overlap of form andcontent ensures a remarkable degree of accuracy, ortransfer of meaning (Aproberts;1977.1 )The present paper deals with the problem of how parallelstructures tie a poem and make it cohesive and whyMoore uses parallelism and which type is the mostimportant one and why she concentrates upon it?Three poems written by Marianne Moore have beenselected with the aim of investigating the use ofparallelism and revealing how parallelism affects thecohesion of these poems, and the role parallelism plays inmodern poetry use that makes cohesive poems bothsemantically and syntactically .The paper concludes that parallelism is a figure ofbalance identified by similarity in the syntactic structure.Moore focused on syntactic parallelism more thansemantic one .They both complete each other.Throughout the analysis of these three poems, it has beennoticed that Marianne Moore uses grammaticalparallelism in both syntactic and morphological levels aswell as semantic and phonological levels.Furthermore, it has been noticed that the syntheticparallelism is used more than antithetical andsynonymous parallelism i.e parallelism is seen here as acategory of persuasive strategies.

التوازي هو أحد الوسائل المستخدمة لإنشاء ارتباط متماسك وهو ظاهرة شائعة في اللغةالإنجليزية المستخدمة في إنشاء الاتساق او التماسك في ترتيب الاسطر المتوازية ولخلق أنماطاو نماذج تركيبية جميلة مع بعض التأثير الموسيقي. وهو وسيلة اسلوبية للتكرار أو قافيةالأفكار بدلا من الأصوات. إن الدرجة الكبيرة من التداخل في الشكل والمضمون تضمن درجة.(١: كبيرة من الدقة، أو نقل المعنى (ابروربرتس : ١٩٧٧يتعامل هذا البحث مع المشكلة الخاصة بكيفية ربط التراكيب الموازية للقصيدة وجعلهامتماسكة ولماذا تستخدم مور التوازي وأي نوع هو ألاهم والسبب في تركيزها عليه؟ وقد تماختيار ثلاث قصائد كتبتها الشاعرة ماريان مور والتي تهدف من التحقق في كيفية استخدامالتوازي والكشف عن كيفية تاثير التوازي على تماسك هذه القصائد، والدورالذي يلعبهالتوازي في استخدام الشعر الحديث الذي يجعل القصائد متماسكة على حد سواء لغويا ونحويامن خلال تحليل أنواع ووظائف التوازي ودورها في صنع قصائد متماسكة والتي تبين نقاطالتشابه والتوازي في أنواع هذه القصائد الثلاث.يخلص البحث إلى أن التوازي هو شكل من اشكال التوازن التي حددها التشابه في البنيةالنحوية. لقد ركزت مور على التوازي النحوي أكثر من الدلالي و كلاهما يكمل بعضهماالبعض. من خلال تحليل هذه القصائد الثلاث، يلاحظ ان ماريان مور تستخدم التوازي النحويفي كل من مستوياتها (النحوية والصرفية) وكذلك المستويات الدلالية والصوتية وبعبارة اخرىينظر الى التوازي هنا كنموذج من الستراتيجيات الاقناعية. ER -