Fulltext

Perspective Cognitive Warm-up Voice

المنظور المعرفي للإحماء فــي التدريــب الصوتـي

Lubna Abd Alghafour Taha لبنى عبد الغفور طه حمد

al-academy مجلة الاكاديمي
ISSN: 25232029 18195229 Year: 2018 Issue: 89 Pages: 387-400
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Abstract

The aim of this research is to find out about the methods used by the teachers of the subjects (choir, voice training, singing groups) used to warm up in voice training. In the Department of Music of the Faculty of Fine Arts University of Baghdad. The limits of this research were for the academic year (2017-2018). Explanation in the theoretical framework of warm-up types The first part of the body warms the body in terms of relaxation, body moderation, head rotation, tongue exercises, mouth opening, facial mask movements, yawning.The second course will warm up the sound exercises warm up the sound through different ladders (diatonic and chromate), and ladder accordions.And the third topic warm up the imprisonment of the soul. Such as prolonged breathing, self-locking, slow breathing, breathing, and self-confidence. By studying the theoretical framework literature, the researcher built her research tool in the form of a questionnaire that she presented to the methodological and specialized experts. And won majority acceptance. The researcher took the interview to collect the answers of the teachers after the collection of the answers. She analyzed and concluded that the warm-up process in the Faculty of Fine Arts was different among the teachers يهدف هذا البحث إلى تعرف عن أساليب المتبعة من قبل مدرسين المواد (الكورال، تربية الصوت، مجاميع الغناء) والمستخدمة للإحماء في التدريب الصوتي. في قسم الموسيقى لكلية الفنون الجميلة جامعة بغداد. وكانت حدود هذا البحث للسنة الدراسية (2017-2018). تم الشرح في الإطار النظري عن أنواع الإحماء تضمن المبحث الأول إحماء الجسد فيما يتعلق بالاسترخاء ،اعتدال الجسم ، تدوير الرأس، تمرين اللسان، فتح الفم ، حركات قناع الوجه، التثاؤب.والمبحث الثاني إحماء الصوت تمارين إحماء الصوت عن طريق سلالم مختلفة (الدياتونك والكروماتك)، وأكوردات السلم .والمبحث الثالث إحماء حبس النفس. مثل التنفس لفترات طويلة ، حبس النفس، إخراج النفس ببطئ، أنواع التنفس، طريقة التأكد من طريقة النفس . فمن خلال الإطلاع على أدبيات الإطار النظري تمت الباحثة بناء أداة بحثها على شكل استبيان عرضتها على خبراء المنهجية والاختصاص . وحازت على قبول الأغلبية. أخذت الباحثة بالمقابلة لكي تتم بجمع إجابات الأساتذة بعد انتهاء من جمع الإجابات فقامت بتحليل وتوصلت إلى استنتاجات بأن عملية الإحماء في كلية الفنون الجميلة مختلفة بين التدريسيين