Table of content

Al-Kufa University Journal for Biology

مجلة جامعة الكوفة لعلوم الحياة

ISSN: 20738854 23116544
Publisher: University of Kufa
Faculty: Science
Language: English

This journal is Open Access

About

A quarterly magazine published by the Court of the Faculty of Science University of Kufa, specializes in life sciences and all topics related to the subject of life sciences, such as environmental science, pollution, veterinary medicine and other, got the international number 2073-8854 was released in 2009 .. in both Arabic and English lanq. magazine have three sites on the Internet are:
http://iasj.net/iasj?func=issues&jId=129&uiLanguage=en
http://www.drji.org/JournalProfile.aspx?jid=2073-8854
http://www.uokufa.edu.iq/journals/index.php/ajb/index
and E.mail: biomgzn.sci@uokufa.edu.iq

Loading...
Contact info

E_mail : mahdi.alammar@uokufa.edu.iq
phone number : 07802424739
E_mail : waleedd.shamkhi@uokufa.edu.iq
phone number : 07802424957
E.mail: biomgzn.sci@uokufa.edu.iq

Table of content: 2017 volume:9 issue:2

Article
Evaluation of Lousicidal Activity of Ziziphus mauritiana Alkaloids and Eucaylptus camaldulensis Terpenoids Leaves Extracts in Chickens: An In Vitro Study
تقييم نشاط Lousicidal من Ziziphus mauritiana Alkaloids و Eucaylptus camaldulensis Terpenoids Leaves Extracts in Chickens: دراسة في المختبر

Loading...
Loading...
Abstract

The present study aimed to highlight and assess the in vitro poultry anti-lice properties of Ziziphus mauritiana alkaloids and Eucalyptus camaldulensis terpenoids leaves extracts. In vitro poultry antilouse effects of the extracts of various concentrations (1 mg/mL, 5 mg/mL, and 10 mg/mL) using filter paper contact bioassay was applied. Results revealed that lice mortality was concentration-dependent for both studied extracts. The median lethal concentration (LC50) values were 3.687 and 1.045 for alkaloids and terpenoids extracts respectively. The results indicate that terpenoids extract has strong lousicidal activity. Further steps should be pursued to make these extracts to be tested in vivo then may be used as a novel treatment for poultry lice in future, allowing lice control in a less aggressive way to the environment.هدفت الدراسة الحالية إلى تسليط الضوء على وتقييم خصائص مكافحة قمل الدواجن في المختبر من القلويدات Ziziphus mauritiana ويوكالبتوس camaldulensis terpenoids يترك مقتطفات. تم تطبيق التأثيرات المستخلصة من الدواجن في المختبر من مستخلصات التراكيز المختلفة (1 مجم / مل ، 5 ملغ / مل ، 10 ملغ / مل) باستخدام اختبار الأرصاد التحويلية لورق الترشيح. أظهرت النتائج أن معدل وفيات القمل يعتمد على التركيز لكل من المستخلصات المدروسة. كان متوسط تركيز القاتل (LC50) 3.687 و 1.045 لمستخلصات القلويدات و terpenoids على التوالي. تشير النتائج إلى أن مستخلص التيربينويد له نشاط مميت قوي. يجب اتباع خطوات أخرى لجعل هذه المقتطفات يتم اختبارها في الجسم الحي ثم يمكن استخدامها كعلاج جديد لقمل الدواجن في المستقبل ، مما يسمح بمكافحة القمل بطريقة أقل عدوانية للبيئة.


Article
Effect of water salinity on seed germination and early growth of medicinal plants Cumin (Cuminum cyminum L.), Persian Fenugreek (Trigonella foenum-graecum L.)And Anise (Pimpinell anisum)
تأثير ملوحة المياه على إنبات البذور والنمو المبكر للنباتات الطبية Cumin (Cuminum cyminum L.) والحلبة الفارسية (Trigonella foenum-graecum L.) و Anise (Pimpinell anisum)

Loading...
Loading...
Abstract

Medicinal and aromatic plants have received much attention in several fields such as agro alimentary, perfumes, pharmaceutical industries and natural cosmetic products. This research was carried out in order to test the effects of different water salinity levels on germination and early growth of Cumin (Cuminum cyminum L.), Persian Fenugreek (Trigonella foenum-graecum L.)And Anise (Pimpinel anisum) seedling. The experiment was carried out using completely randomized design with four replications in 2014 at kufa University laboratory in Iraq حظيت النباتات الطبية والعطرية باهتمام كبير في العديد من المجالات مثل المواد الغذائية الزراعية والعطور والصناعات الدوائية ومنتجات التجميل الطبيعية. تم إجراء هذا البحث من أجل اختبار تأثيرات مستويات ملوحة المياه المختلفة على الإنبات والنمو المبكر للكمون (Cumin cyminum L.) ، و Fenugreek (Trigonella foenum-graecum L.) و Anise (Pimpinel anisum) الشتلات. تم تنفيذ التجربة باستخدام تصميم عشوائي بالكامل مع أربعة مكررات في عام 2014 في مختبر جامعة الكوفة في العراق


Article
Phytohormones responses of Typha domingensis to some of environmental stresses in Baher Al-Najef /Iraq
استجابات نباتية من طماطم domingensis لبعض الضغوط البيئية في Baher Al-Najef / Iraq

Loading...
Loading...
Abstract

This study has been conducted to assess and analyze the nature and environmental characteristics of Baher Al-Najaf Depression (BAND) and their effect on Phytohormones responses of Typha domingensis has been studied for 12 month in four different sites. Samples were collected monthly for the period February, 2015 to January 2016, taken from four selected sites in (BAND), Iraq.أجريت هذه الدراسة لتقييم وتحليل الخصائص البيئية والبيئية لاضطراب باهر النجف (BAND) وقد تم دراسة تأثيرها على استجابات Phytohormones من Typha domingensis لمدة 12 شهرًا في أربعة مواقع مختلفة. تم جمع العينات شهريا للفترة من فبراير 2015 إلى يناير 2016 ، مأخوذة من أربعة مواقع مختارة في (BAND) ، العراق.


Article
Studying the Effectiveness of Some Plant Extracts in the Control of hard ticks which Isolated from Sheep
دراسة فعالية بعض المستخلصات النباتية في التحكم في القراد الصلب المعزولة من الأغنام

Authors: Nuha Mohammed Mousa نهى موسى
Pages: 87-91
Loading...
Loading...
Abstract

The tick is an external parasite it causes many diseases to animals and humans by transmission of some parasite in bite , such as red water , louping disease ,Bukovinian and it causes economic damages to field crops and the Global warming and deforestation have resulted in the many living creatures including insectssoThe aim of this study is to investigate the repellence of the effects of Ethanol extracts of two plant speciesof orange(Citrus sinensis)peel and oak (Quercus infectoria)both separately in controlling of hard ticks (Ixodidae)The present studyalsodetection the chemical compound of the extracts of the knowledge of the tobacco industry's own effective study materials where the oak extract containing the alkaloids and glycosides while the orange peel extract hasn’t these active substances the results indicated to the superiority of the oak extract on the orange peel extract where the concentration of 400 mg / ml fastest in killing ticks in the duration 17 minutes and 20 minutes when treated by ticks concentration of 200 mg / ml either the time needed to kill ticks in the orange peel extract was a concentration of 400 mg / ml in 30 minutes either a concentration of 200 mg / ml was paralyzed movement of 11 minutes and death in 21 minutes compression between the medicinedeltamtherin inconcentration of 2% Shell movement ticks within 3 minutes paralysis processes and killed within 31 minutes and have significant differences between the control group of positive transactions and the level of 0.05% appearedthe increase in the concentration and the time so effectiveness in kill and control of ticks القراد هو طفيلي خارجي يتسبب في انتقال العديد من الأمراض إلى الحيوانات والبشر عن طريق انتقال بعض الطفيليات في اللدغات ، مثل الماء الأحمر ، والأمراض المستعصية ، وبوكوفينيان ، ويتسبب في أضرار اقتصادية للمحاصيل الحقلية ، وقد أدى الاحترار العالمي وإزالة الغابات إلى العديد من الأمراض. تهدف هذه الدراسة إلى دراسة تأثير تأثيرات مستخلصات الإيثانول من نوعين من قشر البرتقال (Citrus sinensis) والبلوط (Quercus infectoria) على حد سواء في السيطرة على القراد الصلب (Ixodidae). مركب من مستخلصات المعرفة بمواد الدراسة الفعالة الخاصة بصناعة التبغ حيث يحتوي مستخلص البلوط الذي يحتوي على قلويدات و جليكوسيدات في حين أن مستخلص قشر البرتقال لا يحتوي على هذه المواد الفعالة ، فقد أشارت النتائج إلى تفوق مستخلص البلوط على مستخلص قشر البرتقال. حيث تركيز 400 مجم / مل أسرع في قتل القراد في مدة 17 دقيقة و 20 دقيقة عندما يعالج بواسطة تركيز القراد من 200 ملغم / مل إما أن الوقت اللازم لقتل القراد في مستخلص قشر البرتقال كان تركيز 400 ملغم / مل في 30 دقيقة إما تركيز 200 ملغم / مل كان حركة مشلولة من 11 دقيقة وموت في 21 دقيقة من الضغط بين تركيز medicinedeltamtherin من 2 ٪ قراد حركة شل في غضون 3 دقائق عمليات شلل وقتل في غضون 31 دقيقة ، ولها فروق ذات دلالة إحصائية بين مجموعة مراقبة المعاملات الإيجابية ومستوى 0.05 ٪ ظهرت الزيادة في التركيز والوقت حتى فعالية في قتل ومكافحة القراد


Article
Exopolysaccharide vaccine extracted from C.freundii induce immunity against infectional pathogens
اللقاح Exopolysaccharide المستخرج من C.freundii تحرض مناعة ضد مسببات الأمراض المعدية

Loading...
Loading...
Abstract

Eleven isolates of Citrobacter. freundii were isolated from100 stool and urine specimens taken from diarrhea and recurrent –urinary tract infections (UTI) patients attended to AL-Sadar Hospital. specimens were cultured on specific media, then bacterial isolates were identified depending on morphological, biochemical and VITK-2. The results showed that the C. freundii comprise 11 / 78 (14.1 %) of total of positive bacterial growth on macConky agar from which 10.2 % isolated from patients suffering from diarrhea and 3.8 % isolated from UTIs . أحد عشر عزلة من Citrobacter. تم عزل فرويدي من 100 عينة من البول والبول المأخوذة من الإسهال والتهابات متكررة في المسالك البولية (UTI) إلى مستشفى الصدر. تم استزراع العينات على وسائط محددة ، ثم تم تحديد العزلات البكتيرية اعتمادا على المورفولوجية ، البيوكيميائية و VITK-2. أظهرت النتائج أن C. freundii تمثل 11/78 (14.1٪) من مجموع النمو البكتيري الإيجابي على أجار macConky ، حيث تم عزل 10.2٪ من المرضى الذين يعانون من الإسهال و 3.8٪ معزولين عن عدوى المسالك البولية.

Table of content: volume:9 issue:2