research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
A study on Mycoplasma and Ureaplasma species and their association with gonorrhea in infertile females in Tikrit district
دراسة عن نوع المفطورة والميورة وارتباطهم 98 مع مرض السيلان في الإناث يعانون من العقم في منطقة تكريت

Author: Sinan B. Issa سنان بهجت
Journal: The Medical Journal of Tikrit مجلة تكريت الطبية ISSN: 16831813 Year: 2010 Volume: 1 Issue: 161 Pages: 98-104
Publisher: Tikrit University جامعة تكريت

Loading...
Loading...
Abstract

Humans can be infected with Mycoplasma or Ureaplasma, and they may have no symptoms at all. About 38% of infertility can be traced to a previous sexually transmitted infection (STI). A cross- sectional community based study was held in Tikrit city and its surrounding from Jan. 2008 to the end of Oct. 2008 to detect the rate of Mycoplasma, and Ureaplasma infections among infertile females in Tikrit city and its surroundings and their association with gonorrhea cases. Cervical swabs of 52 infertile females were examined via gram stained smear under the microscope to detect Neisseria gonorrhoeae cases, and then cultured directly onto PPLO broth media for the detection of Mycoplasma and Ureaplasma species. Data showed that PPLO media revealed positive results in 18 of the cases (34.6%), whereas Neisseria gonorrhoeae was detected in 31 females (59.6%) on gram stained smear and culture techniques. Mycoplasma and Ureaplasma were detected in 16 of these N. gonorrhoeae cases (i.e. more than half of them). Most of N. gonorrhoeae cases were seen among primary infertility, whereas most of the Mycoplasma & Ureaplasma infections were seen in secondary infertility cases. High failure rates of antibiotics was reported among these females with vaginal discharge (69.8%). Emphasis on appropriate antibiotic regimens of new drugs and/or combined drugs therapy are recommended here to overcome the resistance, both with the proper diagnosis to detect these cases of sexual transmitted infections.

يمكن أن يصاب البشر مع الميكوبلازما أو الميورة، و قد تكون لديهم أية أعراض على الإطلاق. ويمكن إرجاع حوالي 38٪ من العقم إلى الإصابة السابقة التي تنتقل بالاتصال الجنسي (STI). وعقدت حلقة دراسة المجتمع مستعرضة مقرها في مدينة تكريت والمحيطة بها من يناير 2008 وحتى نهاية أكتوبر 2008 للكشف عن معدل الإصابات المفطورة، والميورة بين الإناث يعانون من العقم في مدينة تكريت والمناطق المحيطة بها، وارتباطها مع السيلان الحالات. تم فحص مسحات عنق الرحم من 52 من الإناث يعانون من العقم عن طريق تشويه سمعة ملطخة غرام تحت المجهر للكشف عن النيسرية حالات السيلان، وتربيتها ثم مباشرة على المتفطرة مرق وسائل الإعلام للكشف عن نوع المفطورة والميورة. وأظهرت البيانات أن المتفطرة وسائل الاعلام كشفت عن نتائج إيجابية في 18 من الحالات (34.6٪)، في حين تم الكشف عن النيسرية البنية في 31 من الإناث (59.6٪) على لطاخة غرام الملون وتقنيات الثقافة. تم الكشف عن الميكوبلازما والميورة في 16 من هذه الحالات السيلان N. (أي أكثر من نصفهم). واعتبرت معظم حالات السيلان N. بين العقم الأولية، في حين كان ينظر معظم التهابات الميكوبلازما والميورة في حالات العقم الثانوي. وقد سجلت معدلات فشل عالية من المضادات الحيوية بين هذه الإناث مع الإفرازات المهبلية (69.8٪). ويوصى التركيز على أنظمة المضادات الحيوية المناسبة من الأدوية الجديدة و / أو مجتمعة علاج المخدرات هنا للتغلب على المقاومة، مع كل من التشخيص السليم للكشف عن هذه الحالات من الأمراض التي تنتقل بالاتصال الجنسي.


Article
Depression among primary health care attendees in Baquba city
انتشار الكآبة لدى مراجعي مراكز الرعاية الصحية الأولية في مدينة بعقوبة

Author: Basim M Ahmed د. باسم محمد احمد
Journal: Diyala Journal of Medicine مجلة ديالى الطبية ISSN: 97642219 Year: 2017 Volume: 13 Issue: 1 Pages: 22-28
Publisher: Diyala University جامعة ديالى

Loading...
Loading...
Abstract

Background: Depression is health problem of epidemic dimension, characterized by multiple symptoms, including abnormal and persisting affective changes associated with feeling of worthlessness guilt and helplessness, anxiety, crying, suicidal tendencies, loss of interest, in work and other activities , impaired capacity to perform every day social and functions, and hypochondriasis.Objective: To measure the rate of depression among patient attending primary health care centers in Baquba city and to identify their sociodemographic characteristics.Patients and Methods: Three hundred and sixty patients (160 males,200 females) were drown randomly from three primary health care centers in Baquba city , cross sectional study were done for them using General health questioner (Golberg -30) ,semi structural psychiatric interview schedule based on American psychiatric association diagnostic and statistical manual of mental disorders 5th edition and Becks inventory test to detect depression and its severity. Results were analyzed statistically.Results: The rate of depression among primary care attendants in Baquba city in this study was (12.5%). More common in female than that in male (15.5% in female, 8.75 % in male); female male ratio (1.85-1), recognition rate of depression was low 22.3%. Mild depression is higher than other types of depression 44.4%.Conclusion: Depression rate is high in primary health centers in Baquba city , the depression is under diagnosed and often in appropriately treated illness resulting in economic burden in health care centers .

خلفية الدراسة: الكآبة مرض نفسي بانتشار متزايد باستمرار يتميز بالأعراض المتعددة وتشمل مزاج هابط ومتغير ,الشعور باليأس ,فقدان الأمل, الشعور بالذنب والإحباط, القلق, التفكير بالموت و الانتحار و الأعراض الجسمية المختلفة.اهداف الدراسة: قياس نسبه انتشار الكآبة لدى مراجعي مراكز الرعاية الصحية الأولية في مدينه بعقوبة وقياس نسبة التنوع الديموغرافي للمراجعين وبيان الاهمية الاحصائية للنسب . المرضى والطرائق : تم اختيار(360) مراجع , (160) منهم ذكور و (200) منهم اناث , لثلاث مراكز رعاية صحية أولية في مدينة بعقوبة بشكل عشوائي ثم بطريقة الدراسة المقطعية تمت مقابلتهم باستعمال ثلاث مقاييس على التوالي مقياس الصحة النفسية العامة, مقباس الكآبة المعتمد على النظام الإحصائي الأمريكي للتشخيص للأمراض العقلية النسخة الخامسة , مقياس بيك لقياس شدة الكآبة .تم تحليل النتائج احصائيا وديموغرافيا باستعمال النظام الإحصائي .النتائج: أن نسبة انتشار الكآبة لدى مراجعي مراكز الرعاية الصحية الاولية في بعقوبة كانت (12.5%) وكانت النسبة أكثر انتشارا ضمن النساء منها في الرجال (15,5%, 8,75%) على التوالي .نسبة انتشاره في النساء الى الرجال وصل الى (1,85-1), نسبه تشخيص الكآبة في المراكز متدنية حيث تشكل نسبة 22,3% . وان الكآبة الصغرى هي أكثر الأنواع شيوعا اذ شكلت نسبة 44.4%.الاستنتاجات: أن نسبة انتشار الكآبة لدى مراجعي مراكز الرعاية الصحية الاولية في بعقوبة عالية وان نسبة الخطأ في التشخيص والعلاج عالية ايضا مما يشكل عبئا اقتصاديا على مراكز الرعاية الصحية الاولية في بعقوبة.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

Arabic and English (2)


Year
From To Submit

2017 (1)

2010 (1)