research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Image of Woman in Eliot’s“The Waste Land”
صورة المرأة في قصيدة اليوت "الأرض اليباب"

Author: سحر عبد الأمير حرج
Journal: Journal of Al-qadisiya in arts and educational sciense مجلة القادسية في الاداب والعلوم التربوية ISSN: 25196162 Year: 2008 Volume: 7 Issue: 1-2 Pages: 128-138
Publisher: Al-Qadisiyah University جامعة القادسية

Loading...
Loading...
Abstract

To explain the fact that modern man being only half alive with main wish which is death, Eliot in his " The Waste Land" employs many images and the image of woman is one of them. By using woman character, Eliot shows the attractiveness of death as a main theme and develops it by referring to the difficulty of arousing from life death. By presenting women who suffer from boredom, lack of ambition , frustration in love and emphasizing the idea that love which is the source of life leads only to death in this waste world ,Eliot is warning the modern secular man of the psychological, physical and social waste that result from materialism and shedding light on the emptiness of modern love and the meaningless of life.

استخدم الشاعر اليوت في قصيدته "الأرض اليباب "العديد من الصور من اجل توضيح أن الإنسان المعاصريعيش نصف حي مع رغبة واحدة وهي الموت وكانتصورة المرآة واحدة من هذه الصور .يوضح اليوتباستخدام شخص المرآة جاذبية الموت كونه الموضوعالرئيسي ويطوره بالإشارة إلى صعوبة النهوض من موتالحياة. ومن خلال تقديم المرآة التي تعاني من الملل ونقصالطموح و الإحباط في الحب ومن خلال التأكيد على فكرةأن الحب الذي هو مصدر الحياة يؤدي فقط إلى الموت فيهذا العالم الضائع فان اليوت يقوم بتحذير الإنسان الدنيويالمعاصر من الضياع ا ل نفسي و الجسدي و الاجتماعي الذينتج عن المادية وكذلك يسلط الضوء على فراغ الحب واللامعنى للحياة في الزمن المعاصر.

Keywords

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2008 (1)