research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
Expression of matrix metalloproteinase -2 in Breast cancer
التعبير عن matrix metalloproteinase -2 في سرطان الثدي

Loading...
Loading...
Abstract

Formalin-fixed , paraffin embedded blocks tissue for thirty one breast cancer patients were obtained from the archive of the Pathology laboratory of Al-Yarmouk Teaching Hospital from January 2011 to July 2012 . In addition Formalin-fixed , paraffin embedded blocks tissue for ten fibroadenoma of breast were collected and used as control group . These blocks were subjected to cut as serial thin sections of (4μm) thickness and were sticked on positive charge slides to be used for in situ hybridization for the detection of matrix metalloproteinase -2 in breast cancer (MMP-2) . Overexpression of MMP-2 was detected in 90.3% (28 out of 31) of breast cancer samples (> 50% of the cells appearing as positive) . The remaining 3 samples (9.7%) showed a weak- moderately expression (< 50% of the cells appearing as positive) . The statistical analysis demonstrated a highly significant differences in MMP-2 expression among patients with breast cancer when compared with fibroadenoma of breast patients (control group) . In conclusion MMP-2 plays an important role in pathpgensis of breast cancer and supports the evidence of its role in evolution , progression and cell survival of breast cancer .

تم الحصول على واحد وثلاثون خزعة سرطان ثدي مثبتة بالفورمالين ومطمورة بالبرافين من ارشيف مختبر الامراض في مستشفى اليرموك التعليمي للفترة من كانون الثاني 2011 الى تموز 2012 . فضلا عن عشرة عينات مثبتة بالفورمالين ومطمورة بالبرافين من ورم الثدي الحميد fibroadenoma تم الحصول عليها واستخدامها كمجموعة سيطرة . حضرت مقاطع نسيجية بسمك 4μm على شرائح زجاجية موجبة الشحنة لتستخدم في التهجين الموضعي للتحري عن matrix metalloproteinase-2 (MMP-2) في سرطان الثدي . اظهرت النتائج زيادة في التعبير عن MMP-2 في 90,3 ( 28 من 31 ) من عينات سرطان الثدي (> 50% من الخلايا كانت موجبة ) . العينات الثلاثة الباقية ( 9,7%) اظهرت تعبيرا ضعيف- متوسط (< 50% من الخلايا كانت موجبة ) . التحليل الاحصائي اظهر فرق معنوي عالي في التعبير عن MMP-2 لدى مرضى سرطان الثدي مقارنة مع المرضى بالاورام الحميدة ( مجموعة السيطرة ) . استنتج ان MMP-2 يلعب دورا مهما في امراضية سرطان الثدي ويدعم دليلا على دوره في تطور , تقدم وبقاء خلايا سرطان الثدي .


Article
Prevalence of matrix metalloproteinase (MMP-9) in urinary bladder cancer
انتشار MMP-9) - Matrix metalloproteinases - 9 ) في سرطان المثانة البولية

Loading...
Loading...
Abstract

Background: Matrix metalloproteinases (MMPs) are a family of extracellular matrix degrading proteinases are involved in tumor invasion, metastasis as well as in the early stages of carcinogenesis,the aim of this study was to explore whether changes in matrix metalloproteinase-9 (MMP-9) are involved in the urinary bladder cancer.Methods: Expression of MMP-9 was evaluated in the tumor of 30 urinary bladder cancer cases and 20 control group with in situ hybridization.Results: Increased expression of MMP-9 was significantly higher in tumor compared with normal samples. Expression of MMP-9 did not found any significant association with tumor age, sex, grade and muscle invasion.Conclusion: This study shows that MMP-9 may play an essential role in the determination of bladder cancer.

Matrix metalloproteinases هي عائلة من الانزيمات الخارج خلوية المحطمة للبروتينات التي تشارك فيغزو الورم، وكذلك ورم خبيث في المراحل المبكرة من السرطانوالهدف من هذه الدراسة:هو استكشاف ما إذا كان MMP-9 يشارك في تطور سرطان المثانة البولية.المواد وطرق العمل: تم تقييم التعبير عن MMP-9 في ورم 30 حالات سرطان المثانة البولية و20 مجموعة سيطرةبطريقة التهجين في الموقع: الأساليب.النتائج: كان التعبير زيادة MMP-9 أعلى بكثير في الورم مقارنة مع العينات الطبيعية. لم يتم العثور على أي ارتباط معنويبينMMP-9 مع تقدم العمر والجنس والدرجة وغزو العضلاتالاستنتاج: هذه الدراسة تبين أن تعبيرMMP-9 يلعب دور مهم في سرطان المثانة .

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

English (2)


Year
From To Submit

2013 (2)