research centers


Search results: Found 5

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Article
Genetic Based Method for Mining Association Rules
طريقة معتمدة على الخوارزميات الجينة لاستكشاف قواعد الارتباط

Author: Bushra Khireibut Jassim
Journal: Engineering and Technology Journal مجلة الهندسة والتكنولوجيا ISSN: 16816900 24120758 Year: 2013 Volume: 31 Issue: 3 Part (B) Scientific Pages: 325-331
Publisher: University of Technology الجامعة التكنولوجية

Loading...
Loading...
Abstract

In this paper genetic based method proposed for mining association rule, the benefit of this method it mining association rule in one step and it does not require the user-specified threshold of minimum support and minimum confidence deciding suitable threshold values of support and confidence is critical to the quality of association rule technology. Specific mechanisms for crossover operators have been designed to extract interesting rules from a transaction database.The method proposed in this paper is successfully applied to real-world database. The results demonstrate that the proposed algorithm is a practical method for mining association rules.

في هذا البحث تم استخدام طريقة معتمدة على الخوارزميات الجينية لاستكشاف قواعد الارتباط في خطوة واحدة .الطريقة المقترحة لا تتطلب من المستخدم التحديد المسبق لمعامل الدعم ولا معامل الثقة حيث يتم اكتشاف قيمها بواسطة الخوارزمية من البيانات .علما بان تحديد القيم الاولية من قبل المستخدم لهذان المعاملان امر في غاية الصعوبة.تم التعديل على العمليات الجينية التعابر والطفرة للتتناسب مع مشكلة البحث .الطريقة المقترحة طبقت بنجاح على مشاكل حقيقية واظهرت ان الطريقة المقترحة هي طريقة عملية لاكتشاف قواعد الارتباط.


Article
Association Equilibria of Co(II) and Cu(II) Complexes of Salicylidine p-chloroaniline in Different Solvents
توازنات التجمعات الأيونية لمعقدات الكوبلت(II) و النحاس(II) مع بارا-كلورو ساليسيلدين انيلين في مذيبات مختلفة

Authors: Amel G. Abed امل غازي --- Ahlam M. Jameil احلام محمد جميل --- Banan A. Akrawi بنان احمد عقراوي
Journal: Rafidain journal of science مجلة علوم الرافدين ISSN: 16089391 Year: 2013 Volume: 24 Issue: 1E Pages: 55-69
Publisher: Mosul University جامعة الموصل

Loading...
Loading...
Abstract

The electrical conductivity of cobalt salicylidiene chloroaniline and cupper salicylidiene chloroaniline in water, methanol, ethanol, isopropanol and mixture of water-methanol with different composition (100-20%) were measured at 303K. The molar conductivity of the complexes were treated by Lee-Wheaton equation and Kohlrausch equations. The limiting molar conductivity ( ), ( ), the ionic association constant (KA) as well as the main distance between cations and anions (R) were measured. Generally, it was found from the analysis of the results that ( ) decreases with decreasing the variation of dielectric constant of the solvents as well as decreasing the percentage of water. The association constants of the two complexes were increased with decreasing the dielectric constants and increasing of viscosity. The distance parameter (R) indicated that the ions existed as solvent separated ion-pairs (SSIP).

تم قياس التوصيلية الكهربائية لمعقدي الكوبلت والنحاس مع كلورو-ساليسيلدين كلوروانيلين في مذيبات مختلفة من الماء، الكحول المثيلي، الكحول الاثيلي والآيزوبروبانول وفي نسب مختلفة من مزيج الماء والميثانول (100-20%) في درجة حرارة 303 كلفن. وقد تم حساب التوصيل المكافئ المولاري للمعقدات باستخدام معادلتي لي – ويتون وكولوراوش. التوصيل المكافئ المولاري الايوني ( ) و ( ) وثابت التجمع الايوني (KA) فضلاً عن معدل المسافة بين الايونات الموجبة والايونات السالبة (R) كما تم حساب وبصورة عامة وجد من تحليل النتائج بأن ( ) تتناقص مع النقصان في تغير ثابت العازل للمذيبات الحاصل وفي النسبة المئوية للماء. أما ثابت التجمع الايوني للمعقدين فأنه يزداد مع النقصان في ثابت العازل فضلا عن الزيادة في اللزوجة. وتدل قيم المسافة بين الايونات (R) على أنها مفصولة بعدد من جزيئات المذيب (SSIP).


Article
Hiding Sensitive Frequent Itemsets over Privacy Preserving Distributed Data Mining

Authors: Sufyan T. F. Al-Janabi --- Alaa Kh. Juma'a --- Nazar A. Ali
Journal: AL-Rafidain Journal of Computer Sciences and Mathematics مجلة الرافدين لعلوم الحاسوب والرياضيات ISSN: 18154816 Year: 2013 Volume: 10 Issue: 1 Pages: 91-105
Publisher: Mosul University جامعة الموصل

Loading...
Loading...
Abstract

Data mining is the process of extracting hidden patterns from data. One of the most important activities in data mining is the association rule mining and the new head for data mining research area is privacy of mining. Privacy preserving data mining is a new research trend in privacy data for data mining and statistical database. Data mining can be applied on centered or distributed databases. Most efficient approaches for mining distributed databases suppose that all of the data at each site can be shared. Privacy concerns may prevent the sites from directly sharing the data, and some types of information about the data. Privacy Preserving Data Mining (PPDM) has become increasingly popular because it allows sharing of privacy sensitive data for analysis purposes. In this paper, the problem of privacy preserving association rule mining in horizontally distributed database is addressed by proposing a system to compute a global frequent itemsets or association rules from different sites without disclosing individual transactions. Indeed, a new algorithm is proposed to hide sensitive frequent itemsets or sensitive association rules from the global frequent itemsets by hiding them from each site individually. This can be done by modifying the original database for each site in order to decrease the support for each sensitive itemset or association rule. Experimental results show that the proposed algorithm hides rules in a distributed system with the good execution time, and with limited side effects. Also, the proposed system has the capability to calculate the global frequent itemsets from different sites and preserves the privacy for each site.

إن عملية تنقيب البيانات هي عبارة عن استخلاص الأنماط المخفية من البيانات. وإن التنقيب عن العلاقات الرابطة يعد واحدا من أهم فعاليات تنقيب البيانات والتي أصبح التوجه الحديث للباحثين فيها هو الحفاظ على سرية تلك البيانات المنقب عنها. فالتنقيب المحافظ على خصوصية البيانات هو من أهم توجهات البحوث العلمية الجديدة في خصوصية البيانات وقواعد البيانات الإحصائية. ويمكن تطبيق فعاليات التنقيب هذه على قواعد البيانات المركزية والموزعة. ورغم أن أكثر الأساليب فعالية لقواعد البيانات الموزعة تفترض التنقيب في البيانات التي يمكن تشاركها بين المواقع المختلفة، غير أن تلك الأساليب لم يعد بالإمكان تطبيقها في كثير من الأحيان بسبب المخاوف المتعلقة بخصوصية منع المواقع من تبادل البيانات بشكل مباشر، أو تبادل بعض أنواع المعلومات حول البيانات. لذلك أصبح للتنقيب المحافظ على خصوصية البيانات (PPDM) شعبية متزايدة لأنه يسمح بتبادل البيانات الحساسة الخصوصية لأغراض التحليل.في هذا البحث، تم التصدي لمشكلة الحفاظ على خصوصية التنقيب للعلاقات الرابطة في قاعدة بيانات موزعة أفقيا من خلال اقتراح نظام لحساب العناصر ((itemsets العامة المتكررة أو العلاقات الرابطة من مواقع مختلفة دون الكشف عن المعاملات الفردية. كما نقدم هنا أيضا خوارزمية جديدة لإخفاء هذه العناصر المتكررة الحساسة أو قواعد الرابطة الحساسة من خلال إخفائها في كل موقع على حدة. ويمكن أن يتم ذلك عن طريق تعديل قاعدة البيانات الأصلية لكل موقع من أجل خفض الدعم لكل من العناصر الحساسة أو العلاقات الرابطة. النتائج التي تم الحصول عليها من تطبيق الخوارزمية المفترضة تشير إلى قدرتها على إخفاء العناصر المتكررة الحساسة بوقت تنفيذ جيد وبأقل تأثيرات جانبية. كما أن النظام المفترض استطاع الحصول على العناصر المتكررة العامة للبيانات (Global Frequent Itemset) الموزعة على عدة مواقع مع الحفاظ على خصوصية كل موقع.


Article
Substituent Effect on the Association Phenomenon of an Aqueous Solution of Benzylidene Substituted Aniline at Different Temperatures
دراسة تأثير المعوضات على ظاهرة التجمع الأيوني للمحاليل المائية للبنزيلدين أنيلين المعوض عند درجات حرارية مختلفة

Authors: Mohammed A. Al-Iraqi محمد احمد العراقي --- Yaser O. Al-Allaf ياسر عمر العلاف --- Kawther H. Al-Naimi كوثر حسين النعيمي
Journal: Rafidain journal of science مجلة علوم الرافدين ISSN: 16089391 Year: 2013 Volume: 24 Issue: 3E Pages: 51-65
Publisher: Mosul University جامعة الموصل

Loading...
Loading...
Abstract

Conductivity parameters of an aqueous solution of benzylidene substituted anilines (I-IV) have been determined at five different temperatures in the range of 283.15-318.15 ºK, through accurate conductance measurements. The obtained data were analyzed in accordance to Lee-Wheaton equation taking into account the activity of the electrolyte in the solution. The conductance measurement results were used to determine the association constants (KA) of ion-pairs, the mean distance between ions in solution, in addition to the molar conductance at infinite dilution (Λo¬) for the free ion in the solution. The dependence of (KA) values on the temperature has been examined by plotting Log KA against the reciprocal values of temperature (1/T), which showed linear relationship, where (KA) values decrease with increasing temperature. Moreover, the enthalpy (ΔH), Gibbs free energy (ΔG) and the entropy (ΔS) have been derived from this linear relationship.

تم تقدير دوال التوصيلية للمحاليل المائية للبنزيلدين أنيلين المعوض(I-IV) عند خمس درجات حرارية في المدى (383.15-318.15 ºK) من خلال قياسات التوصيلية الدقيقة. تم تحليل النتائج باستخدام معادلة لي-ويتون مع الأخذ بنظر الإعتبار فعالية الإلكتروليت في المحلول. أستخدمت قياسات التوصيلية في تقدير ثابت التجمع الأيوني (KA) للمزدوج الأيوني، ومعدل المسافة بين الأيونات في المحلول فضلا عن حساب التوصيلية المولارية عند التخفيف النهائي (Λo) للأيون الحر في المحلول. درس تأثير درجة الحرارة على قيم ثابت التجمع الأيوني من خلال رسم العلاقة بين Log KA ضد مقلوب درجة الحرارة (1/T) والتي أعطت علاقة خطية، إذ انخفضت قيمة (KA) بزيادة درجة الحرارة، فضلا عن ذلك حسبت قيم المحتوى الحراري (ΔH) والطاقة الحرة (ΔG) والعشوائية (ΔS) من العلاقة الخطية هذه.


Article
Evaluation of Different Data Mining Algorithms with KDD CUP 99 Data Set

Authors: Safaa O. Al-mamory --- Firas S. Jassim
Journal: Journal of University of Babylon مجلة جامعة بابل ISSN: 19920652 23128135 Year: 2013 Volume: 21 Issue: 8 Pages: 2663-2681
Publisher: Babylon University جامعة بابل

Loading...
Loading...
Abstract

Data mining is the modern technique for analysis of huge of data such as KDD CUP 99 data set that is applied in network intrusion detection. Large amount of data can be handled with the data mining technology. It is still in developing state, it can become more effective as it is growing rapidly.Our work in this paper survey is for the most algorithms Data Mining using KDD CUP 99 data set in the classification of attacks and compared their results which have been reached, and being used of the performance measurement such as, True Positive Rate (TP), False Alarm Rate(FP), Percentage of Successful Prediction (PSP) and training time (TT) to show the results, the reason for this survey is to compare the results and select the best system for detecting intrusion(classification). The results showed that the Data Mining algorithms differ in the proportion of determining the rate of the attack, according to its type. The algorithm Random Forest Classifier detection is the highest rate of attack of the DOS, While Fuzzy Logic algorithm was the highest in detection Probe attack. The two categories R2U and R2L attacks have been identified well by using an MARS, Fuzzy logic and Random Forest classifiers respectively.MARS getting higher accuracy in classification, while PART classification algorithm got less accuracy. OneR got the least training time, otherwise Fuzzy Logic algorithm and MLP algorithm got higher training time.

تعدين البيانات هي واحده من التقنيات الحديثه لتحليل البيانات الضخمه مثل بيانات KDD CUP 99 والمتخصصه في مجال اكتشاف الاختراقات. الهدف من البحث هو استعراض وتقييم لخوارزميات تعدين البيانات والتي تم تطبيقها على بيانات KDD CUP 99 لتصنيف الهجومات و قياس النتائج من ناحية الدقه والسرعه هذا من جانب، ومن جانب اخر اختيار افضل خوارزميه تصنيف مع هذه البيانات.اظهرت النتائج ان خوارزميات تعدين البيانات تتفاوت في اكتشاف الهجومات وتحديد صنفها. خوارزمية الغابات العشوائيه كانت صاحبة اعلى نسبة اكتشاف بالنسبه لهجومات الـ DOS بينما خوارزمية المنطق المضبب صنفت هجومات الــ Probe بنسبه عاليه. هجومات R2U و R2L تم تصنيفها بشكل جيد من قبل خوارزمية MARS، المنطق المضبب، و مصنف الاشجار العشوائيه على التوالي. خوارزمية MARS كانت صاحبة اعلى دقه في التصنيف بينما كانت خوارزمية PART رديئه جدا". خوارزمية ONER تم تدريبها باقل وقت بينما خوارزمية المنطق المضبب و خوارزمية MLP تدربت ببطئ.

Listing 1 - 5 of 5
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (5)


Language

English (5)


Year
From To Submit

2013 (5)