research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Determination of Plasma Osteopontin and Serum Inhibin B in Pregnant Women with Preeclampsia

Authors: Atheer A. Mehde --- Wesen A. Mehdi --- Wesen A. Mehdi
Journal: Al-Nahrain Journal of Science مجلة النهرين للعلوم ISSN: (print)26635453,(online)26635461 Year: 2014 Volume: 17 Issue: 3 Pages: 39-43
Publisher: Al-Nahrain University جامعة النهرين

Loading...
Loading...
Abstract

Pre-eclampsia is a multisystem disorder of pregnancy, which complicates 3%-5% of pregnancies in the world .The present study deals with estimation of levels of Osteopontin, Inhibin B, protein, albumin, globulin and Alb./Glb. ratio in forty five Pregnant Women with Preeclampsia in comparison with thirty healthy Pregnant Women. In Pregnant Women with Preeclampsia, the level of Osteopontin and Inhibin B were significantly higher as compared to the normal subjects [p<0.01]. In Pregnant Women with Preeclampsia the levels of S. calcium S.Protein and albumin were significantly decreased as compared to the normal subjects [p<0.05, p<0.05and p<0.01] respectively. Based on findings of the present study, it can be concluded that Patients with Preeclampsia had significantly higher serum inhibin B and Osteopontin concentrations compared to healthy pregnant women. In addition, the current study could not determine any links between Osteopontin levels and other biochemical markers in this study.

تسمم الحمل هو اضطراب في انظمة متعددة اثناء الحمل، مما يعقّد 3٪ - 5٪ من حالات الحمل في العالم. تضمنت الدراسة الحالية تقدير مستوى Osteopontin و Inhibin B والبروتين والألبومين والكلوبيولين وكذلك نسبة الالبومين الى الكلوبيولين في 45 من النساء الحوامل المصابات بتسمم الحمل بالمقارنة مع نساء حوامل لا يعانين من المرض. اشارت الدراسة الى زيادة معنوية في مستوى Osteopontin و Inhibin B عند النساء الحوامل المصابات بتسمم الحمل بالمقارنة مع مجموعة الضبط[p < 0.01]. لوحظ في الدراسة الحالية انخفاض معنوي في مستويات الكالسيوم والبروتين والألبومين في النساء الحوامل المصابات بتسمم الحمل بالمقارنة مع مجموعة الضبط [p<0.05 ,p<0. 01, p<0.05] على التوالي. استنادا إلى النتائج التي توصلت إليها الدراسة الحالية، يمكن الاستنتاج إلى أن المرضى الذين يعانون من تسمم الحمل كان مستوى Osteopontin و Inhibin B أعلى بكثير مقارنة بمجموعة الضبط. بالإضافة إلى ذلك لم تتوصل الدراسة الحاليـة الى وجـود علاقة بين مستويـات Osteopontin والدوال البيوكيميائية الأخرى في هذه الدراسة.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2014 (1)