research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Design Hardware Simulation Using an Embedded System Find Shortest-Path Based on Dijkstra's Algorithm

Authors: Mohammed Ali Obaid --- Zina Abdul Lateef
Journal: Journal of University of Babylon مجلة جامعة بابل ISSN: 19920652 23128135 Year: 2014 Volume: 22 Issue: 1 Pages: 192-200
Publisher: Babylon University جامعة بابل

Loading...
Loading...
Abstract

In computer science, graphs are used to represent networks of communication, data organization, computational devices, the flow of computation, etc. One practical example: The link structure of a website could be represented by a directed graph. The vertices are the web pages available at the website and a directed edge from page A to page B exists if and only if A contains a link to B. A similar approach can be taken to problems in travel, biology, computer chip design, and many other fields. The proposal design is a simulation of one algorithm in graph theory to find shortest path called Dijkstra algorithm. The implementation of routing algorithm in hardware design has return practical solution benefit to find the shortest path in many fields (communication, search shortest road, and engineering design, etc.)The hardware simulation process start by specify the source and destination of the topology consist of four nodes, and specify length between each connection. Then, microcontroller using in embedded system is ATML89c51 will start solving the problem of Dijkstra, and find the shortest path. The experimental results show process of the hardware and the Dijkstra's algorithm, and the results shows on LCD implemented with microcontroller.

في علوم الحاسوب وخصوصاً في كرافك المستخدم في تمثيل الاتصال الشبكي، لتنظيم البيانات، وحساب التدفق لهذه البيانات وغيرها من المسائل الخاصة في تصميم الشبكات، فان ايجاد الطرق المختصرة بين المصدر والهدف تعتبر من المسائل المهمة في مجالات متعددة. ومثال على ذلك الاتصال بين صفحات الوب كتوجيه الاتصال بين الصفحة (أ) وصفحة (ب) اذا كان الاتصال موجود بينهما. وهذه العملية مشابهة في حقول اخرى مثل البايلوجي، الترحال والسفر، وتصاميم الخرائط المايكروية وغيرها من الحقول الاخرى. الغرض من البحث هو تصميم محكاة لاحدى خوارزمية التوجيه وهي (ديجكسترا) لايجاد اقرب طرق للوصول وتحديد عقدة الهدف باستخدام مايكروكونترولر. بالرغم من اغلب الدراسات والبحوث في هذا المجال وظفت هذه الخورازميات بشكل برامج حاسوبية. ويعتبر توظيف المايكروكونتروللر في تنفيذ خوارزميات التوجيه ذا فائدة عملية في ايجاد الطرق المختصرة في كثير من المجالات (الاتصالات، البحث عن الطرق المختصرة، تصاميم الهندسية وغيرها).عمليات الجارية اثناء عمل التصميم المقترح تبدأ بتحديد المصدر والهدف للتصميم التبولوجي والذي يحتوي على اربعة عقد، وكذلك يحتاج الى تحديد المسافة لكل ربط بين العقد. وبالتالي يقوم المعالج المستخدم (ATML89c51) بحل خوارزمية الدايجكسترا وذلك بايجاد اقرب مسار بين المصدر والهدف.النتائج المستحصلة في هذا البحث تبين مراحل عمل الخوارزمية على شاشة LCD والمرتبطة مع المعالج في الدائرة الالكترونية.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2014 (1)