research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
Pre- and post-pubertal Upregulation of testicular IGF-1 gene using passive immunization against inhibin α subunit in neonate rats

Authors: Jabber A. A. Al-Sa'aidi جبارعباس احمد --- Mohammed-Salih محمد صالح --- A. H. Al-Ali
Journal: Al-Qadisiyah Medical Journal مجلة القادسية الطبية ISSN: 18170153 Year: 2014 Volume: 10 Issue: 17 Pages: 11-27
Publisher: Al-Qadisiyah University جامعة القادسية

Loading...
Loading...
Abstract

The present study has been conducted to evaluate the effect of neonatal passive immunization against inhibin α subunit on testicular mRNA expression level of IGF-1 gene during prepubertal and pubertal stage in male rats. Thirty male rats (weighted 21.5±1.32 g, aged 15 days) were randomly assigned into two equal groups; antiserum treated and control groups, received inhibin-α antiserum (100µl of physiological saline containing 1µg antiserum, i.p.) and physiological saline (100µl, i.p.) at the 15th and 18th days old. Five males from each group were sacrificed at the 23th, 30th and 50th days old. Testis samples were obtained for evaluation of mRNA expression level of IGF-1 gene using RT- PCR. Testis of 50d treated male rats showed higher expression level of IGF-1 gene compared with control, while 23d and 30d showed insignificant changes between studied groups. In conclusion, passive immunization against endogenous circulating inhibin during prepubertal age can perform potent role in testicular functional status and performance in the males after puberty.

أجريت الدراسة الحالية لتقييم تأثير التمنيع الميسر ضد الانهبين ألفا في ذكور الجرذان حديثة الولادة على مستوى استنساخ جين IGF-1 في الخصى في مرحلتي قبل وبعد البلوغ. تم تقسيم 30 جرذا ذكرا حديث الولادة، بعمر 15 يوما ومعدل وزن 31.5 ± 1.32 غم، عشوائيا على مجموعنين متساويتين حقنت الاولى (المعاملة) بالمصل المضاد للانهبين ألفا (100 مايكرلتر من المحلول الفسلجي الحاوي على 1غم من المصل المضاد في البريتون) وحقنت الثانية (السيطرة) بالمحلول الفسلجي (100 مايكرولتر في البريتون) بعمر 15 و18 يوم. خمسة ذكور من كل مجموعة تمت التضحية بها بعمر 23 و 30 و 50 يوم، وأخذت منها الخصى لتقدير مستوى استنساخ جين IGF-1 باستخدام تقانة RT-PCR. أظهرت النتائج أن خصى ذكور جرذان المعاملة بعمر 50 يوما تضاعف فيها استنساخ جين IGF-1 بشكل ملموس احصائيا عند المقارنة مع السيطرة، في حين كانت النتائج غير معنوية بين المجموعتين في خصى الذكور بعمر 23 و 30 يوما. يستنتج من الدراسة الحالية أن التمنيع الميسر ضد الانهبين الداخلي في ذكور الجرذان حديثة الولادة يمكن أن يؤدي دورا فاعلا في مستوى وظيفة وكفاءة الخصى بعد البلوغ.


Article
Determination of Plasma Osteopontin and Serum Inhibin B in Pregnant Women with Preeclampsia

Authors: Atheer A. Mehde --- Wesen A. Mehdi --- Wesen A. Mehdi
Journal: Al-Nahrain Journal of Science مجلة النهرين للعلوم ISSN: (print)26635453,(online)26635461 Year: 2014 Volume: 17 Issue: 3 Pages: 39-43
Publisher: Al-Nahrain University جامعة النهرين

Loading...
Loading...
Abstract

Pre-eclampsia is a multisystem disorder of pregnancy, which complicates 3%-5% of pregnancies in the world .The present study deals with estimation of levels of Osteopontin, Inhibin B, protein, albumin, globulin and Alb./Glb. ratio in forty five Pregnant Women with Preeclampsia in comparison with thirty healthy Pregnant Women. In Pregnant Women with Preeclampsia, the level of Osteopontin and Inhibin B were significantly higher as compared to the normal subjects [p<0.01]. In Pregnant Women with Preeclampsia the levels of S. calcium S.Protein and albumin were significantly decreased as compared to the normal subjects [p<0.05, p<0.05and p<0.01] respectively. Based on findings of the present study, it can be concluded that Patients with Preeclampsia had significantly higher serum inhibin B and Osteopontin concentrations compared to healthy pregnant women. In addition, the current study could not determine any links between Osteopontin levels and other biochemical markers in this study.

تسمم الحمل هو اضطراب في انظمة متعددة اثناء الحمل، مما يعقّد 3٪ - 5٪ من حالات الحمل في العالم. تضمنت الدراسة الحالية تقدير مستوى Osteopontin و Inhibin B والبروتين والألبومين والكلوبيولين وكذلك نسبة الالبومين الى الكلوبيولين في 45 من النساء الحوامل المصابات بتسمم الحمل بالمقارنة مع نساء حوامل لا يعانين من المرض. اشارت الدراسة الى زيادة معنوية في مستوى Osteopontin و Inhibin B عند النساء الحوامل المصابات بتسمم الحمل بالمقارنة مع مجموعة الضبط[p < 0.01]. لوحظ في الدراسة الحالية انخفاض معنوي في مستويات الكالسيوم والبروتين والألبومين في النساء الحوامل المصابات بتسمم الحمل بالمقارنة مع مجموعة الضبط [p<0.05 ,p<0. 01, p<0.05] على التوالي. استنادا إلى النتائج التي توصلت إليها الدراسة الحالية، يمكن الاستنتاج إلى أن المرضى الذين يعانون من تسمم الحمل كان مستوى Osteopontin و Inhibin B أعلى بكثير مقارنة بمجموعة الضبط. بالإضافة إلى ذلك لم تتوصل الدراسة الحاليـة الى وجـود علاقة بين مستويـات Osteopontin والدوال البيوكيميائية الأخرى في هذه الدراسة.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

English (2)


Year
From To Submit

2014 (2)