research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
Effect of phenolic compound extract of Artemisia herba alba on the Ultra- structural and BCl2 expression
تأثير مستخلص الفينولية مجمع شيح هربا ألبا على التعبير التركيبية وBCl2

Authors: Ahmed H.AL-Azam احمد العزام --- Nahi Y. Yaseen ناهي ياسين --- Jinan M. AL-Zahid جنان الزاهد
Journal: Al-Kufa University Journal for Biology مجلة جامعة الكوفة لعلوم الحياة ISSN: 20738854 23116544 Year: 2015 Volume: 7 Issue: 3 Pages: 75-81
Publisher: University of Kufa جامعة الكوفة

Loading...
Loading...
Abstract

The results of the IHC showed there was positive expression for bcl2 in the control group with high score (++) high and this expression will decrease with the increase of the dose of the PC extract in the treated group .And the results of the ultrastructural examination by using TEM showed there was increase in the N/C ratio, well developed ER, increase number of variably sized mitochondria in the control group while the treated group revealed there was many vacuoles in the cytoplasm , plasma membrane blebbing and formation the apoptotic bodies. From our study we concluded that there was clear effect on the ultrastructural after using PC as anti- tumor.

وأظهرت نتائج IHC كان هناك تعبير إيجابي لbcl2 في السيطرة على المجموعة مع درجة عالية (++) مرتفعة وهذا التعبير ستنخفض مع زيادة جرعة من مستخلص الكمبيوتر في المجموعة المعالجة. ونتائج التركيبية وأظهر الفحص باستخدام تيم كان هناك زيادة في ن نسبة / C، ER متطورة، وزيادة عدد الميتوكوندريا الحجم بنسب مختلفة في المجموعة الضابطة في حين كشفت المجموعة التي تلقت العلاج هناك العديد من الفجوات في السيتوبلازم، blebbing غشاء البلازما وتشكيل الهيئات أفكارك . من دراستنا استنتجنا أن هناك تأثير واضح على التركيبية بعد استخدام الكمبيوتر كما المضادة للورم.

Keywords

IHC --- bcl2 --- the N/C --- ratio ER --- IHC --- bcl2 --- the N/C --- ratio ER


Article
Circulating microRNA-182 overexpression as a biomarker for breast cancer

Author: Shoroq Mohammed AL-Temimi شروق محمد التميمي
Journal: Al-Qadisiyah Medical Journal مجلة القادسية الطبية ISSN: 18170153 Year: 2015 Volume: 11 Issue: 20 Pages: 1-10
Publisher: Al-Qadisiyah University جامعة القادسية

Loading...
Loading...
Abstract

Background:- MiR-182 is one of the most frequently studied cancer-related gene miRs and plays a crucial role in tumorigenesis , progression and may become a potential therapeutic target and biomarker of tumor diagnosis and prognosis.Aim of study:-Estimation of miR-182 gene expression levels in both fresh tissues and serum of same breast cancer patients by using stem-loop follow by Taq-Man real time PCR (RT-PCR) technique and correlate the miR-182 gene expression with ER,PR and Her-2 by IHC technique .Material and methods:- Stem-loop RT-PCR was performed to identify the level of miR-182 gene expression in both fresh tissues and serum of same breast cancer patients . The expression levels of miR-182 relative to mRNA of GAPDH were determined using the livak method . IHC were done for ER,PR and HER-2 .Results:- Mean fold change of miR-182 was statistical significantly higher in breast cancer from paraneoplastic tissues , mean fold change of miR-182 was statistical significantly higher in serum of patients from apparently healthy control and miR‑182 serum level of patients with ER,PR positive was statistical significantly lower compared with the negative patients.Conclusion:- The miR‑182 as a new original diagnostic and prognostic biomarker for breast cancer

يهدف البحث الى دراسة التعبير المعلمة الجزيئية ( miR-182) في نسيج الثدي السرطاني وفي مصلالدم لنفس لمريضة لمعرفة )زيادة اونقصان( على اعتبارها متغير حقيقي عن النسيج الطبيعي وعوامل التنبؤ لسرطانالثدي ولمعرفة ترابط هذا التغير مع ثوابت أخرى مثل عمر المريض وماركرات اخرى . هذه الدراسة هي دراسةتجريبية من الشهر الثالث سنة 3102 الى الشهر الاول سنه 3102 . تم اخذ اربعين زوجا من عينات سرطان الثديومن النسيج الطبيعي حول سرطان الثدي من النساء اللواتي تم استئصال الورم بسبب السرطان وهذه العينات تماخذها في صالة العمليات وكانت العينات طازجة وتم اخذ مصل الدم من نفس المريضات ومن نساء سليمات . تماستخلاص شريط ال RNA ثم بعد ذلك تم فحص جزيئة ال (miR-182) وتم تطبيق الواسم المناعي النسيجيالكيمياوي IHC لهرمون الاستروجين و البروجستين مع her-2 في العينات التي تم وضعها في بلوكات الشمع .جميع الحالات كانت جزيئة ال ( miR-182) مرتفعة في النسيج السرطاني عن ماهو في النسيج الطبيعي وكانت هذهالجزيئة عالية في مصل الدم مريضة سرطان الثدي بلمقارنة مع النساء السليمات كما انه توجد علاقة واضحة معالتعبير الجيني لهرمون الاستروجين والبروجستين مما يدل على ان المعلمة الجزيئية (miR-182) تلعب دورأساسي في تشخيص سرطان الثدي وتشخيص تغير الجيني لهذه المعلمة الجزيية التي تحتاج الى علاج جيني .

Keywords

Breast cancer --- miR-182 --- RT-qPCR --- ER --- PR and HER-2 --- IHC

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

English (2)


Year
From To Submit

2015 (2)