research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
The Difficulties of Using Educational Techniques from the Point of View of Male and Female Teachers of Arabic in the Intermediate Schools
معوقات استخدام التقنيات التربوية من وجهة نظر مدرسي اللغة العربية ومدرساتها في المرحلة المتوسطة

Loading...
Loading...
Abstract

The present study aims at assessing the difficulties of using educational techniques from the Arabic teachers of intermediate schools point of view. A questioner consists of 15 items has been given out to a sample consists of 80 teachers. The study come up to that the teacher do not pay attention to the Educational aids in intermediate schools because the lack of experience and the lack of the training programs that explain the use of such aids. It is recommended to pay extra attention to the educational aids.

هدف الدراسة إلى معرفة معوقات استخدام التقنيات التربوية من وجهة نظر مدرسي اللغة العربية ومدرساتها في المرحلة المتوسطة، ولتحقيق هذا الهدف استخدمت الباحثة الاستبانة كأداة لتحقيق هذا الهدف وتكونت من (15) فقرة تمثل معوقات استخدام التقنيات التربوية وطبقت الباحثة هذه الأداة على عينة مكونة من (80) مدرساً ومدرسة يمثلون المجتمع الاصلي للبحث واستخدمت الوسائل الاحصائية المناسبة لتحقيق هدف البحث وفي ضوء ذلك اسفر البحث عن نتائج منها قلة الاهتمام بالوسائل التعليمية في المدارس المتوسطة وربما يعود السبب في ذلك إلى أن بعض المدرسين والمدرسات ليس لديهم الخبرة الكافية باستعمال الوسائل التعليمية وذلك لقلة الدورات التدريبية التي توضح كيفية استخدام الوسائل التعليمية وتوصي الباحثة بتكثيف الجهود في تصميم وانتاج الوسائل التعليمية التي تسهم في رفع مستوى التعليم.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic (1)


Year
From To Submit

2017 (1)