نتائج البحث : يوجد 1

قائمة 1 - 1 من 1
فرز

مقالة
The Memory of the Past in Toni Morrison's Beloved
العنوان: ذكرى الماضي في مسرحية توني مورسون الحبيب

المؤلف: Nadia Ali Akbar نادية علي أكبر
ﺎﻠﻤﺠﻟﺓ: Basic Education College Magazine For Educational and Humanities Sciences مجلة كلية التربية الأساسية للعلوم التربوية والإنسانية ISSN: 23043717 23128003 السنة: 2019 الاصدار: 43 الصفحات: 1648-1660
الجامعة: Babylon University جامعة بابل - جامعة بابل

Loading...
Loading...
الخلاصة

African-American feminism has its advent mostly due to the increase in African-American literature since the twentieth century. In this era, the Afro-Americans tried to reflect some of their major difficulties, like social marginalization, oppression in social, political and economic aspects of their lives. Toni Morrison (1931) is a female writer whose novel has resulted in fundamental changes in the women's literature. She is highly concerned with the problems that a woman, particularly African-American one, has faced due to her race and the patriarchal society in which she is living. In Beloved (1987), occupied a special position in this regard because it deals with one of the most irritating problem that any woman may suffer. The most important theme of Beloved that of history the reconstruction of the previous memories. This is because the chief characters of the novel are troubled by their bitter experiences. The novel investigates the black people's history, which is charged with pain and suffering.

لقد جاءت نظرية المساواة بين الجنسين الأفريقية الأمريكية في الغالب بسبب الزيادة في الأدب الأمريكي الإفريقي منذ القرن العشرين. في هذه الحقبة، حاول الأمريكيون ذوات الاصول الافريقية أن يعكسوا بعض الصعوبات الكبيرة التي يواجهونها، مثل التهميش الاجتماعي والقمع في الجوانب الاجتماعية والسياسية والاقتصادية لحياتهم.توني موريسون (1931) كاتبة كانت رواياتها قد أدت إلى تغييرات جوهرية في أدب النساء. وهي مهتمة للغاية بالمشاكل التي تواجهها المرأة، لا سيما المرأة الأمريكية الأفريقية، بسبب عرقها والمجتمع البطريركي الذي تعيش فيه. في رواية الحبيب (1987)، شغل هذا الموضوع موقعاً خاصاً لأنه يتعامل مع واحدة من أكثر المشاكل المزعجة التي قد تعانيها أي امرأة. ان أهم موضوع في رواية الحبيب هو إعادة بناء الذكريات السابقة. هذا لأن الشخصيات الرئيسية في الرواية تشعر بالانزعاج من تجاربها المريرة. كما وتحقق الرواية في تاريخ الشعب الأسود المشحون بالألم والمعاناة.

قائمة 1 - 1 من 1
فرز
تضييق نطاق البحث

نوع المصادر

مقالة (1)


اللغة

English (1)


السنة
من الى Submit

2019 (1)