research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
A Proposed Measurement for Video Quality of Experience

Authors: Rana Fareed Ghani --- Amal Sufiuh Ajrash
Journal: Al-Nahrain Journal of Science مجلة النهرين للعلوم ISSN: (print)26635453,(online)26635461 Year: 2019 Volume: 22 Issue: 3 Pages: 75-81
Publisher: Al-Nahrain University جامعة النهرين

Loading...
Loading...
Abstract

Technological development in the last years leads to increase the access speed in the networks that allow a huge number of users watching videos online. The Quality of Experience (QoE) Knowledge of services that provide from the network is a very critical matter to have a strong design of multimedia streaming networks. This paper provides a video streaming QoE prediction metric that does not require any information on the reference video. The proposed system extract numbers of features from videos that used to train the neural network and finally prediction the QoE value. Verify models prediction using 10-fold cross-validation that in a regular way split dataset (training set and test set) with multiple percentages. The proposed system verifies the best result.


Article
PWRR Algorithm for Video Streaming Process Using Fog Computing
خوارزمية الجدولة (PWRR) لمعالجة تدفق الفديو باستخدام حوسبة الضباب

Authors: Saba Fouad Hassan صبا فؤاد حسن --- Rana Fareed Ghani رنا فريد غني
Journal: Baghdad Science Journal مجلة بغداد للعلوم ISSN: 20788665 24117986 Year: 2019 Volume: 16 Issue: 3 Pages: 667-676
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

The most popular medium that being used by people on the internet nowadays is video streaming. Nevertheless, streaming a video consumes much of the internet traffics. The massive quantity of internet usage goes for video streaming that disburses nearly 70% of the internet. Some constraints of interactive media might be detached; such as augmented bandwidth usage and lateness. The need for real-time transmission of video streaming while live leads to employing of Fog computing technologies which is an intermediary layer between the cloud and end user. The latter technology has been introduced to alleviate those problems by providing high real-time response and computational resources near to the client at the network boundary. The present research paper proposes priority weighted round robin (PWRR) algorithm for streaming operations scheduling in the fog architecture. This will give preemptive for streaming live video request to be delivered in a very short response time and real-time communication. The results of experimenting the PWRR in the proposed architecture display a minimize latency and good quality of live video requests which has been achieved with bandwidth changes as well as meeting all other clients requests at the same time

يُعد بث الفيديو أكثر الوسائط شيوعًا التي يستخدمها الأشخاص على الإنترنت اليوم ويستهلك الكثير من عمليات نقل الإنترنت. يتم استخدام كمية هائلة من استخدام الإنترنت لتدفق الفيديو الذي ينفق ما يقرب من 70٪ من الإنترنت اليوم. ومع ذلك ، توجد قيود على الوسائط التفاعلية ممثلة في زيادة استخدام النطاق الترددي وتأخره ، مثل بث الفيديو المباشر الذي يتطلب الإرسال في الوقت الفعلي. تستخدم تقنيات حوسبة الضباب للتخفيف من حدة هذه المشكلات من خلال توفير استجابة عالية في الوقت الحقيقي وموارد حاسوبية قريبة من العميل عند حدود الشبكة ، والضباب عبارة عن طبقة وسيطة بين السحابة والمستخدم النهائي ، تقترح هذه الورقة خوارزمية Weighted Round Robin (PWRR) ذات الأولوية لجدولة عمليات التدفق في بنية الضباب لإعطاء استباقية لبث طلب فيديو مباشر لتقديم وقت استجابة أقل للغاية وتواصل في الوقت الفعلي. تعرض نتائج تجربة PWRR في البنية المقترحة لتدفق الفيديوعبر حوسبة الضباب ، تقليل وقت الاستجابة ونوعية جيدة لطلبات الفيديو المباشرة التي تم تحقيقها مع تغييرات النطاق الترددي بالاضافة الى تلبية كل طلبات الاخرى للزبائن في نفس الوقت.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

English (2)


Year
From To Submit

2019 (2)