research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Pathological changes inducing by S.aureus in immunodeficiency mice immunized with Soluble Culture Filtrate S.aureus Antigens (SCFAgs).
التغيرات المرضية المحدثة بواسطة بكتريا المكورات العنقودية الذهبية في الفئران المخفضة مناعياُ باستخدام علاج المايتومايسن س (Mitomycine C) والممنعة بمستضد الراشح البكتيري لبكتيريا المكورات العنقودية الذهبية

Loading...
Loading...
Abstract

In order to determine the influence of Soluble Culture Filtrate S.aureus Antigens (SCFAgs) on S.aureus infection in Mitomicin c immunosupression mice, seventy four white mice, both sex,7-8 weeks age were divided randomly into five groups.1st group(n=16 ) was immunized with 0.4ml of S.aureus CFSAgs (concentration of protein( 4.2mg/ml) ,i/p two doses, 2 weeks intervals. 2nd group(n=16) was injected with mitomycine C ,(1mg/kg B.W) I/p three time /week for 4 weeks. 3ed group (n=16) was immunized with CFSAgs as 1st group and treated with mitomycin as 2nd group. 4th group(n=10) was inoculated with (0.4ml) I/P with1X109 CFU/ML of viable virulent. S.aureus and was served as control positive group. 5th group (n=16) was inoculated with 0.5ml sterile normal saline. Cellular and humoral immune response were recorded at 28-30 day post immunization, skin test and passive heam agglutination test respectively, then all animals of immunized and treatment groups were challenge with S,aureus as control positive group. The results explained that animals treatment with MMC were died during (18) hrs post inoculation with virulent viable S.aureus with very heavy bacterial isolation, animal of control positive group were died at( 24)hrs post infection with heavy bacterial isolation The results revealed that immunization with CFSAgs elicited both humoral and cellular immune responses, the level values of both arms of immune response were lower animal treatment with MMC, Severe pathological lesions were seen in examined organs of control positive group but these lesions are more extensive in animal treatment with MMC. The main lesions in examined organs of these animals are suppurative inflammation ,congestion ,apoptosis and necrosis.. We conclusion that MMC induce immunosuppression condition and immunization with CFSAgs can improve the immune responses in the animals that are suffering from immunosuppression.

من اجل تحديد ت أثير فعالية مستضد الراشح ألزرعي لبكتيريا المكورات العنقودية الذهبية الضارية على الإصابة بالمكورات العنقودية الذهبية في الفئران المخفضة مناعياُ بعلاج Mitomycine C .ولهذا الغرض استخدمت أربعة وسبعون فارة من كلى الجنسيين تتراوح أعمارهم بين سبعة إلى ثمانية أسابيع قسمت عشوائيا إلى خمسة مجاميع. احتوت المجموعة الاولئ تحتوي على 16 فارة ومنعت (0.4 مل) بمستضد الراشح البكتيري للبكتيريا المكورات العنقودية الذهبية ((SCFSAgs داخل الخلب جرعتان بينهما أسبوعان. المجموعة الثانية :تحتوي على 16 فارة حقنت بل Mitomycine c (1ملغ/كغم) في الغشاء الخلب لمدت شهر كامل وبمعدل ثلاث حقنات للأسبوع الواحد . المجموعة الثالثة: احتوت على (16)فار والتي منعت بمستضد الراشح البكتيري كما في المجموعة الأولى وحقنت ب mitomycine cكما في المجموعة الثانية. المجموعة الرابعة : ضمت هذه المجموعة (10) فار والتي تعتبر كمجموعة سيطرة موجبة حقنت 0.4مل في الخلب بجرعة التحدي 1X109 خلية/مل من بكتيريا المكورات العنقودية الذهبية الضارية . المجموعة الخامسة: ضمت هذه المجموعة (16)فار حقنت بجرعة (0.5) من المحلول الفسلجي المتعادل واعتبرت مجموعة سيطرة سالبة. فحص المناعة الخلوية والخلطية وفحص التغيرات الخلوية اجري في يوم 28-30 على الحيوانات بعد التمنيع أو العلاج. ثم بعد ذلك تم إصابة جميع الحيوانات المتبقية (الممنعة والمعالجة بجرعة التحدي كما في مجموعة السيطرة الموجبة). أظهرت النتائج ان التمنيع بمستضد الراشح البكتيري أدى إلى أثارت كل من المناعة الخلوية والمناعة الخلطية , وكانت قيم مستوى كل من طرفي المناعة(الخلوية,الخلطية) أفضل في الحيوانات الممنعة , وفي الوقت نفسه كانت أدنى قيم مستوى المناعة في الحيوانات الممنعة والمحقونة ب mitomycine c (المجموعة الثالثة). كما أظهرت حيوانات في المجموعة الرابعة(مجموعة السيطرة الموجبة) والحيوانات في المجموعة الثانيةبعد أعطاء جرعة التحدي نفوق جميع الفئران بعد 24 ساعة من الحقن، رافقه عزل كثيف من الأعضاء الداخلية. أيضا لم تسجل أي نسبة هلاك مع وجود عزل بكتيري طفيف ال معدوم في المجاميع الممنعة, بينت نتائج الفحص ألمجهري في الأعضاء الداخلية وجود أفات مرضية شديدة في الأعضاء الداخلية للمجموعة السيطرة السالبة ولكن هذه الآفة كانت اشد في الحيوانات المحقونة ب mitomycine c. والتي كانت التهاب فيحي ,احتقان ,موت الخلايا المبرمج مع وجود نخر داخلي . نستنتج من ذلك آن mitomycine c يحدث حالة التثبيط المناعي وان التمنيع ب مستضد الرااشح البكتيريي لبكتيريا المكورات العنقودية الذهبية ((SCFSAgs يؤدي إلى تحسين الاستجابة المناعية في الحيوانات التي تعاني من تثبيط مناعي.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2013 (1)