research centers


Search results: Found 3

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Article
سلوكية قواعد البيانات في الحفاظ على امنية البيانات المخزنة

Author: صباح محمد فياض
Journal: Journal of University of Babylon مجلة جامعة بابل ISSN: 19920652 23128135 Year: 2013 Volume: 21 Issue: 3 Pages: 925-933
Publisher: Babylon University جامعة بابل

Loading...
Loading...
Abstract

Obviously, For control and protect Database, security and confidential its an important procedures in the new century life whenever there is more hackers media for entering on the data in the network .And the security increase when important data increase , and there are more methods and security medias helps to keep confidential Data and coding it in an method that verify Database security confidential .As we Know for each company there is an special policy to protect it from destroying it associated with type and size the data .Adding to the hand that its work on that data and the information state associated with Database building

ان الحفاظ والسيطرة على أمنية وسرية معلومات قواعد البيانات من الإجراءات المهمة جدا في العصر الحديث طالما أن هنالك الكثير من وسائل الاختراق والتجسس والدخول على البيانات في شبكات الانترنيت .وتزداد أهمية امن قواعد البيانات بزيادة أهمية البيانات المراد حمايتها. ويتوفر العديد من الطرق والوسائل الأمنية التي تساعد المحافظة على امن المعلومات وتشفيرها بالمستوى الذي يحقق متطلبات امن قواعد البيانات. ومن المعروف إن لكل منشأة او دائرة معينة توجد سياسة خاصة بها لحماية بياناتها من السرقة أو التلف بما يتناسب وحجم ونوع تلك البيانات بالإضافة إلى اليد التي تعمل على تلك البيانات وان وضع امن المعلومات يكون متماشيا مع إنشاء قاعدة البيانات .

Keywords


Article
Information retrieval mechanism through the international network of information and databases on-line
آلية استرجاع المعلومات من خلال الشبكة الدولية للمعلومات وقواعد البيانات على الخط المباشر

Loading...
Loading...
Abstract

The key to success in getting good search results, lies in the quality of inquiries or questions, phrases or keywords that we enter into search engines. But the basic problem here lies in the fact that the vast majority of users do not usually enter inquiries or correct keywords, which lead to the desired results, can usually access to sources of information easily, by conducting a simple search in the site.

إن مفتاح النجاح في الحصول على نتائج بحث جيدة، تكمن في نوعية الاستفسارات، أو الأسئلة، أو العبارات أو الكلمات المفتاحية التي نقوم بإدخالها في محركات البحث. لكن المشكلة الأساسية هنا تكمن في أن الغالبية العظمى من المستخدمين لا يقومون عادة بإدخال الاستفسارات أو الكلمات المفتاحية الصحيحة، والتي تؤدي إلى الحصول على النتائج المطلوبة، عادةً ما يمكن الوصول إلى مصادر المعلومات بسهولة، عن طريق إجراء بحث بسيط في العنكبوتية.


Article
"Evaluation of news sites on the international information network (my my newspaper Al-Ahram, Cairene and Qabas model) evaluation study compared"
"تقييم المواقع الإخبارية على الشبكة الدولية للمعلومات (موقعي جريدتي الأهرام القاهرية والقبس الكويتية أنموذجا) دراسة تقييميه مقارنة"

Loading...
Loading...
Abstract

Became a presence on the internet need and the need for changes and developments that have occurred in the various sectors in the world. It is therefore fails to each organization or body for this development means not valid enough to meet the needs of its beneficiaries and then became There are many websites which is estimated in the millions on the internet.

أصبح التواجد على شبكة الانترنت ضرورة وحاجة المتغيرات والتطورات التي طرأت على مختلف القطاعات في العالم. لذا بات تخلف كل منظمة أو هيئة عن هذا التطور يعني عدم صلاحيتها بشكل كاف لتلبية احتياجات المستفيدين فيها ومن ثم أصبح هناك العديد من المواقع والتي يقدر بالملايين على شبكة الانترنت.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (3)


Language

Arabic (3)


Year
From To Submit

2013 (3)