research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Strength Perception and Its Relationship With the Accuracy and Speed Of Floater Jump Serve In Youth Volleyball
ادراك القوة وعلاقته بدقة وسرعة الارسال المتموج بالقفز في الكرة الطائرة للشباب

Authors: أحمد سبع عطية --- مصطفى عيسى عكاب
Journal: journal of physical education مجلة التربية الرياضية ISSN: 20736452 Year: 2016 Volume: 28 Issue: 3 Pages: 211-223
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

The importance of the research lies in strength perception in serving because through serving a team can gain a direct point. The problem of the research lies in the result of our Iraqi volleyball team in the Arabic Championship held in Morocco 2015. The aim of the research is to identify the type of relationship between strength perception and serving performance accuracy in youth national Volleyball league. In addition to that, the research aimed at identifying the type of relationship between strength perceptions and serving performance speed in youth national Volleyball league. The researchers used the descriptive method. The subjects were (9) youth volleyball players from the national team. The researchers concluded that youth volleyball players lack strength perception with speed and accuracy needed for floater jump serve performance. Finally the researchers recommended designing stregnt exercises, strength perception and controlling players' strength. In addition to that the researchers recommended paying attention to accuracy and speed in volleyball because it is important in directing balls to the correct place using correct speed.

يشير البحث إلى أهمية ادراك القوة للذراع للضاربة في مهارة الارسال وذلك لان مهارة الارسال يمكن الحصول على نقطة مباشرة من خلاله وهذا يعطي الاهمية في عملية الادراك للقوة في تحديد المكان المناسب والقوة المناسبة للحصول على نقطة مباشرة.وانبثقت مشكلة البحث من خلال النتيجة التي حصل عليها الفريق في البطولة العربية التي اقيمت في المغرب (2015) والذي حصل فيها على المركز السابع وهذه النتيجة لم تكن جيدة للفريق، وقد قام الباحث بأجراء مقابلة شخصية مع عدد من المختصين، في تحديد اهم المهارات التي كانت سبب في خسارة الفريق نقاط مهمة وحاسمة وقد تم تحديد مهارة الارسال التي تعد من المهارات الذي سبب في اضاعة الفريق العديد من النقاط في المباريات وتراجعه الى المركز السابع في البطولة وهو من المراكز المتأخرة، ويهدف البحث الى التعرف على نوع العلاقة بين متغير ادراك القوة ودقة اداء مهارة الارسال المتموج بالقفز لدى لاعبي المنتخب الوطني للشباب بالكرة الطائرة وكذلك معرفة العلاقة بين متغير ادراك القوة وسرعة مهارة الارسال المتموج بالقفز لدى لاعبي المنتخب الوطني للشباب بالكرة الطائرة.واستخدم الباحث المنهج الوصفي بالأسلوب العلاقات الارتباطية، ويتكون مجتمع البحث من لاعبي المنتخب الوطني للشباب وعددهم (14) لاعبا حيث تم اختيارهم بالطريقة العمدية، وتكونت عينة البحث على (9) من اصل (14) وشكلت نسبة مئوية (64%) من مجتمع البحث حيث تم استبعاد اللاعب الحر(الليبرو).ومن خلال النتائج التي توصل اليها الباحث تبين ان:•لم يمتلك لاعبي المنتخب الوطني للشباب ادراك قوة واحساس بالقوة المبذولة في دقة اداء مهارة الارسال المتموج بالقفز.•لا يمتلك لاعبي المنتخب الوطني للشباب ادراك بالقوة المبذولة مع سرعة الكرة في مهارة الارسال المتموج بالقفز.وكانت اهم التوصيات:•وضع تمرينات للقوة وادراك القوة والتحكم في كمية القوة المبذولة للاعبي الكرة الطائرة.•الاهتمام بعامل الدقة والسرعة في لعبة الكرة الطائرة لانها مهمة في توجيه الكرات في المكان المناسب وبالسرعة المطلوبة.

Keywords

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic (1)


Year
From To Submit

2016 (1)