research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
The Use of Inflectional Suffixes by Third Year English Undergraduates at the College of Education, University of Mosul

Author: Adday Mahmood Adday
Journal: Buhuth Mustaqbaliya Scientific Periodical Journal مجلة بحوث مستقبلية ISSN: 90110681 Year: 2011 Volume: 4 Issue: 4 Pages: 7-26/عدد33-34
Publisher: Al-Hadba University College كلية الحدباء الجامعة

Loading...
Loading...
Abstract

AbstractThis research deals with the inflectional suffixes in English with reference to the derivational suffixes that basically change the function and the meaning of the base in award. The aim of this research is to focus on the inflectional suffixes explaining the different types of these suffixes that are basically added to the final syllable of award only. A test was made for the standard of third year students of each type of these suffixes that end award by adding just one type of the basic nine inflectional suffixes. This research , after that, focuses on the inflectional suffixes in which the students of the third year have answers that are less than what is expected so as to handle and give the suitable suggestions for foreign learners of English in general, and for the students of the third year in particular, and solutions for the students in order not to commit the same errors in the future referring to the approaches and methods that are used by the countries that use English language in solving these errors.

الملخصيتناول هذا البحث الإضافات التصريفية باللغة الانكليزية وطريقة شرحها مع إعطاء وظيفة الأصل ومعناه في الكلمة. إن الهدف من هذا البحث هو تسليط الضوء على الإضافات التصريفية وشرح الأنواع المختلفة من الإضافات التصريفية التي تضاف إلى المقطع الأخير من الكلمة فقط. يقوم هذا البحث, إشارة إلى الإضافات الاشتقاقية التي تغير بدورها وظيفة المقطع ومعناه في الكلمة, بعمل اختبار لمستوى طلبة المرحلة الثالثة في كل نوع من هذه الأنواع التي تنهي الكلمة بإضافة نوع واحد فقط من هذه الأنواع الأساسية التسعة, بعد ذلك يُسلط الضوء على الإضافات التصريفية التي انخفضت نسبة إجابات طلبة المرحلة الثالثة فيها بشكل ملحوظ عن المستوى المطلوب لكي تُعطى الاقتراحات المناسبة لمستوى طلبة المرحلة الثالثة والحلول الملائمة للحيلولة من دون الوقوع بمثل تلك الأخطاء في المراحل القادمة مع الأخذ بنظر الاعتبار الطرق والخطوات التي قد تستخدمها الدول المتقدمة المستخدمة للغة الانكليزية في حل تلك الأخطاء.

Keywords


Article
Multiple Class Membership Verbs (A syntactic –Semantic Study)

Authors: Imad Hussein Ahmed --- Adday Mahmood Adday
Journal: Buhuth Mustaqbaliya Scientific Periodical Journal مجلة بحوث مستقبلية ISSN: 90110681 Year: 2011 Volume: 4 Issue: 4 Pages: 7-17/عدد35
Publisher: Al-Hadba University College كلية الحدباء الجامعة

Loading...
Loading...
Abstract

AbstractThis research deals with some of the verbs that give certain meanings, when they followed by a certain complementation of the verb. This means that verb complementation restricts the verb uses and meanings in certain verbs. Many examples given to shed the light on these verbs mentioned earlier. The different meanings of verbs are affected by the complementation that follows them and the way that complementation can affect the original meaning of the verb itself semantically and syntactically. The items that follow these verbs, are obligatory and not optional, complete the verb meaning. The complementation restricts the syntactic and semantic analysis of the verb. In addition, other functions affect the original meaning of the verb like metaphor, syntactic structure, intonation, the intended meaning of the speaker and other certain situations. These items can change the syntactic and semantic features of verbs.

الملخص يتناول هذا البحث جانباً من الأفعال التي تعطي معاني متنوعة عندما تكون متبوعة بتكملة الفعل الخاص به، وهذا يعني أن ما يكمل الفعل يحدد معاني هذا الفعل الثانوية واستعمالاته. لقد أعطيت أمثلة كثيرة لتسلط الضوء على هذه الأفعال المذكورة آنفاً. إن معاني الفعل المتعددة تتأثر بالتكملة التي تتبع الفعل والطريقة التي تؤثر تكملة الفعل بها على معنى الفعل الرئيس أو الأساس دلالياً وقواعدياً. إن الكلمات التي تتمم معنى الفعل تكون كلمات حتمية وليست اختيارية لإتمام معنى الفعل. فالتكملة تحلل الفعل من الناحية الدلالية والقواعدية. ويتأثر أيضاً المعنى الخاص بالفعل, من ناحية أخرى, بالتعبير المجازي أو النص التركيبي أو التلحين الصوتي أو المعنى المقصود للمتكلم أو طبيعة الموقف. يمكن أيضا أن تغير هذه الخصائص التركيب والمعنى الدلالي للفعل.

Keywords

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

English (2)


Year
From To Submit

2011 (2)