research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
The effect of growth hormone and thyroid hormones in short stature children male aged 5th years
تأثير هرمون النمو وهرمونات الغدة الدرقية في الأطفال الذكور الذين تتراوح أعمارهم بين قصر القامة سنوات 5

Authors: Alaa Shaker Al-Nahi آلاء شاكر حنتوش --- Suaad Mohammed Joda سعاد محمد جودة
Journal: Al-Kufa University Journal for Biology مجلة جامعة الكوفة لعلوم الحياة ISSN: 20738854 23116544 Year: 2014 Volume: 6 Issue: 2 Pages: 60-67
Publisher: University of Kufa جامعة الكوفة

Loading...
Loading...
Abstract

Linear growth occurs in 3 stages, During fetal and early infant life, growth is largely regulated by nutrition, during childhood by growth hormone (GH) and during puberty by GH and sex steroids. Short stature may be the result of a condition causing growth failure with a growth rate below the appropriate growth velocity for age and lower of thyroid hormones.The present study showed there was role of thyroid hormones and growth hormone in short stature problems that underlying cause and increased risk for reduced body mass index. Forty children divided into 2 groups were studied. Group I (short stature) consisted of 20 patients (aged 5 years). Group II (control) include 20 children aged 5 years. Hormonal estimation was done including GH,T3, T4, TSH, also study BMI in both groups.Hormonal profile: There was a significant decrease in serum levels of GH, T3 and TSH (P<0.0001) and insignificant change in the T4 between short stature and control( P= 0.05). also in this study showed positive correlation(r=0.561, P<0.01) between Growth and T3 hormones and their effect on short stature.

يحدث النمو الخطي في 3 مراحل، وخلال الحياة الجنينية والرضع في وقت مبكر، وينظم نمو إلى حد كبير من التغذية، خلال مرحلة الطفولة من هرمون النمو (GH) وخلال فترة البلوغ التي كتبها GH والمنشطات الجنسية. قد يكون قصر القامة نتيجة لحالة التسبب في فشل النمو مع معدل نمو أقل من سرعة النمو المناسبة لأعمارهم وأقل من هرمونات الغدة الدرقية.وأظهرت هذه الدراسة كان هناك دور هرمونات الغدة الدرقية وهرمون النمو في المشاكل الكامنة وراء قصر القامة أن السبب وزيادة خطر لمؤشر كتلة الجسم انخفاض. تم دراسة أربعين الأطفال مقسمة إلى مجموعات 2. المجموعة الأولى (قصر القامة) يتألف من 20 مريضا (الذين تتراوح أعمارهم بين 5 سنوات). المجموعة الثانية (السيطرة) وتشمل 20 طفلا تتراوح أعمارهم بين 5 سنوات. وقد تم تقدير الهرموني بما في ذلك GH، T3، T4، TSH، وأيضا دراسة BMI في كلا المجموعتين.الملف الشخصي الهرموني: كان هناك انخفاض كبير في مستويات المصل GH، T3 و TSH (P <0.0001) وتغيير ضئيل في T4 بين قصر القامة والتحكم (P = 0.05). أيضا في هذه الدراسة أظهرت علاقة إيجابية (ص = 0.561، P <0.01) بين النمو وهرمونات T3 وتأثيرها على قصر القامة.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2014 (1)