نتائج البحث : يوجد 3

قائمة 1 - 3 من 3
فرز

مقالة
controversial of the term and its approach with the system unconscious and it's representation in modern European painting
جدل المصطلح ومقارباته مع المنظومة اللاشعورية وتمثلاته في الرسم الأوربي الحديث

المؤلفون: Hussein Ali Shenawa حسين علي شناوة --- Ali Shenawa wadi علي شناوة وادي
ﺎﻠﻤﺠﻟﺓ: Journal Of Babylon Center for Humanities Studies مجلة مركز بابل للدراسات الانسانية ISSN: 22272895 23130059 السنة: 2014 المجلد: 4 الاصدار: 1 الصفحات: 288-300
الجامعة: Babylon University جامعة بابل - جامعة بابل

Loading...
Loading...
الخلاصة

the terms are Attract each other and passes that it approaches with the outputs of memory dimensions of self-assembly, which relate to the root of a constituent common inspiration assets with powers unconscious and implementation in the achievements of the art modern representatives in the art of painting as there are participants in the circle of this approach is that you find enlist Monsters and sometimes Subjective and mildew at other times a one way or another does not stray much from the features of image and symbolism of primitive art and children across implementation intuitive virtual system.

تتجاذب وتتنافذ المصطلحات التي لها مقاربات مع مخرجات الذاكرة بأبعادها الذاتية والجمعية والتي تتصل بجذر تأسيسي مشترك يستلهم موجوداته مع القوى اللاشعورية واشتغالات ذلك في منجزات الفن التشكيلي الحديث ممثلا في فن الرسم إذ ثمة مشتركات في دائرة هذه المقاربة التي تجد ضالتها بالوحوشي تارة وبالذاتي والفطري تارة أخرى وهي بشكل أو بأخر لا تبتعد كثير عن الملامح الصورية والرمزية للبدائية وفنون الاطفال عبر اشتغالات المنظومة الحدسية التخيلية.

الكلمات المفتاحية

Humanities --- Arts --- Drawing --- دراسات انسانية --- فنون --- رسم


مقالة
Intuitive system in Islamic art between the imaginary and the logical
المنظومة الحدسية في الفن الإسلامي بين التخيلي والمنطقي

المؤلفون: Ali Shenawa Wadi علي شناوة وادي --- Hussein Ali Shenawa حسين علي شناوة
ﺎﻠﻤﺠﻟﺓ: Journal Of Babylon Center for Humanities Studies مجلة مركز بابل للدراسات الانسانية ISSN: 22272895 23130059 السنة: 2014 المجلد: 4 الاصدار: 2 الصفحات: 305-318
الجامعة: Babylon University جامعة بابل - جامعة بابل

Loading...
Loading...
الخلاصة

The Islamic art platform civilized owns effervescence aesthetic that make it an art self-contained prescription art based on the terms of reference and constants granted Grid privacy and stability is an expression of the nation with all their aspirations heavenly, spiritual, moral, and there are a lot of arguments and studies that chosing are not objective to aesthetic discourse optical Islamic without examination of the fundamentals of Islamic Art with it's process intuitive virtual Does this constitute a system and what the nature of the mechanisms and jobs that this system going? What is the nature of jobs, what is imaginary where? What are the structural how logical processors that control the format in artistic photography and other arts such as decorative arts, architecture and landscaping? The dimensions and the nature of the impact of intellectual belief in structural formations? It is problematic questions require examination of this system and to identify all of the intuitive and the imaginative approaches .

يعد الفن الاسلامي منبرا حضاريا يمتلك مقوماته الجمالية التي تجعل منة فنا مكتفيا بذاته بوصفة فن يستند الى مرجعيات وثوابت تمنحه سمتي الخصوصية والثبات فهو تعبير عن امة بكل تطلعاتها السماوية والروحية والاخلاقية وهناك الكثير من المقولات و الدراسات التي تنحاز بصوره غير موضوعية الى الخطاب الجمالي البصري الاسلامي دون فحص اساسيات الفن الاسلامي بمعالجاته الحدسية التخيلية وهل تشكل هذه منظومه وما طبيعة الاليات والاشتغالات التي تسير هذه المنظومة ؟ وما طبيعة اشتغالات ما هو تخيلي فيها ؟ وما هي كيفية المعالجات البنائية المنطقية التي تتحكم بالنسق الفني في فن التصوير وفنون اخرى مثل فنون الزخرفة والتزيين والعمارة ؟ وما ابعادها الفكرية وما طبيعة تأثير العقيدة في تشكيلاتها البنائية ؟ انها اسئلة اشكالية تستوجب فحص هذه المنظومة والتعرف على كل من المنهجين الحدسي والتخيلي فيها.

الكلمات المفتاحية

Humanities --- Islamic art --- دراسات انسانية --- فن اسلامي


مقالة
سمات التحول في فنون ما بعد الحداثة التعبيرية التجريدية أنموذجا
Transformation attributes in the arts of postmodernism Abstract expressionism as a model

المؤلفون: Ali Shenawa wadi علي شناوة وادي --- Hussein Ali Shenawa حسين علي شناوة
ﺎﻠﻤﺠﻟﺓ: Journal Of Babylon Center for Humanities Studies مجلة مركز بابل للدراسات الانسانية ISSN: 22272895 23130059 السنة: 2016 المجلد: 6 الاصدار: 2 الصفحات: 1-10
الجامعة: Babylon University جامعة بابل - جامعة بابل

Loading...
Loading...
الخلاصة

As the world's melting pot of indicators and influence in light of the significant changes and Dislodge act in many economic, political, cultural and social have implications in the fields of aesthetic and artistic taste Since the world has become a village under secretions and Fords globalization areas as put there questions problematic in itself Research and Analysis and Investigation require what are Within these reflections on art movements postmodern including abstract expressionism? is implications include the formal aspects or stylistic or technique and are these reflections represent attributes of turning a phenomenon artistic and aesthetic impose themselves in the contemporary world and what is the nature of materials and topics and methods, techniques and experiences of expressive movement abstractions that granted transformation attributes.

بما ان العالم بوتقة للتأشير والتأثير في ضوء التحولات الكبيرة والفعل الازاحي في مجالات عديدة اقتصادية وسياسية وثقافية واجتماعية لها انعكاساتها في الميادين الجمالية و الفنية والذوقية وبما ان العالم امسى قرية في ظل افرازات ومخاضات العولمة اذ تطرح هناك اسئلة اشكالية بحد ذاتها تستوجب البحث والتحليل والتقصي فما هي حدود هذه الانعكاسات على حركات فنون ما بعد الحداثة ومنها التعبيرية التجريدية وهل هي انعكاسات تشمل جوانب شكلية ام تقنية ام اسلوبية وهل تمثل هذه الانعكاسات سمات تحول تشكل ظاهره فنية وجمالية تفرض نفسها في عالمنا المعاصر وما هي طبيعة مواد وموضوعات ومناهج و اساليب وتجارب الحركة التعبيرية التجريدية التي تمنحها سمات التحول.

الكلمات المفتاحية

Humanities --- Arts --- دراسات انسانية --- فنون

قائمة 1 - 3 من 3
فرز
تضييق نطاق البحث

نوع المصادر

مقالة (3)


اللغة

Arabic (3)


السنة
من الى Submit

2016 (1)

2014 (2)