research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
First document on the presence of Iraqi Dirofilaria immitis
التوثيق الأول لوجود الدايروفيلاريا ايميتس العراقية

Authors: Amall hassen atia آمال حسن عطية --- Aleia Y. Yakoob وعالية يوسف يعقوب
Journal: The Iraqi Journal of Veterinary Medicine المجلة الطبية البيطرية العراقية ISSN: 16095693 Year: 2009 Volume: 33 Issue: 1 Pages: 183-186
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

Canine dirofilariasis in Iraq was thought not present. This is the first report of dog heartworms in our country. Hearts of 22 dogs from various sites in Kerbala province were examined for Dirofilaria immitis infection. Peripheral blood from dogs with worms in the heart was examined for microfilaria. Adult worms were found in 16 (73%) hearts. Microfilaria in blood not tackled in the present work. From these finding we hypothesis that heartworm disease is usually present in / or imported from those areas that are endemic for canine dirofilariasis.

انفردت الدراسة الحالية في كونها الأولى في العراق في تسجيل الآصابة بديدان القلب الكلبية دايروفيلاريا ايميتس ، حيث الاعتقاد السائد لدى العديد من الاوساط العلمية والبيطرية بعدم وجودها في القطر . تم قتل وتشريح 24 كلب من مناطق مختلفة في محافظة كربلاء/العراق . مع جمع 3-5 ملي لتر من الدم المحيطي للكشف عن اليرقات الخيطية الدقيقة في الكلاب المفحوصة . وجدت الاصابة في قلوب 17(71%) كلب مفحوص . وفي دراسة لاحقة سوف تذكر التفاصيل الشكلية والحيوية ليرقات الطفيلي والتي لم تعالج في العمل الحالي . افترضنا على ما حصلنا عليه من نتائج ان الاصابة بهذا الطفيلي عدة موجودة في /أو مستوردة من المناطق المستوطنة بالدايروفيلارياسس الكلبية .


Article
Attempt of Experimental Transmission of Hydatid Infection from Human to Dogs
محاولة نقل تجريبية لداء العدريات من الإنسان إلى الكلاب

Loading...
Loading...
Abstract

An experimental infection of 3 dogs with protoscoleces of human origin were carried out Hydatid cyst was surgical removed from 26 years old female. On autopsy all dogs were found not harbor any Echinococcus granulosus worms Infection with the metacestode stage in unusual intermediate hosts failure for procreation which do not play a role in the transmission cycle in Iraq. In conclusions: the reason could be related between the host and chemical composition of hydatid fluid failure of induces infection

نُفذت إصابة تجريبية 3 كلاب باستخدام الرؤيسات الأولية لكيس عذري أنساني الأصل ازيل جراحيا من الرئة اليسرى لفتاة تبلع26 سنة. و عند قتل وتشريح الكلاب لم يُعثر على ديدان المشوكات الحبيبية بينت نتائج الدراسة عدم تقبل الكلاب الإصابة عند إعطائها رؤيسات الأولية لأكياس عذرية من مضائف وسطية غير اعتيادية التي لاتلعب دوراﹰ في دورة انتقال المرض في العراق. ونستنتج من هذه الدر اسة ان السبب قد يعزا الى وجود علاقة بين المضيف والتركيب الكيمياوي للسائل العذري في فشل احداث الاصابة.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

Arabic and English (2)


Year
From To Submit

2011 (1)

2009 (1)