research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Risky Health Behaviors among Teaching Institutes Students in Tikrit
السلوكيات الصحية المحفوفة بالمخاطر بين طلاب معاهد التدريس في تكريت

Author: Ashoor R. Sarhat1, Abid A. Salman 2, Hind K. Sabih3.
Journal: The Medical Journal of Tikrit مجلة تكريت الطبية ISSN: 16831813 Year: 2012 Volume: 18- 2 ج2 Issue: 182 Pages: 282-286
Publisher: Tikrit University جامعة تكريت

Loading...
Loading...
Abstract

Schools are considered as one of the sources of health education and information to the students and to the whole community. Teaching institutes are considered as the foundation that builds the teachers who will build the coming generations. So it is necessary to study the presence of Risky Health Behaviors among Students of Teaching Institutions in Tikrit City. In Iraq, no available data or previous studies about health risk behaviors and protective factors among adolescents have been executed. This is a pioneer study in this time and field. This study was done to provide data concerning knowledge, attitude and practices of risky health behaviors & protective factors among Students of Teaching Institutes in Tikrit. A descriptive cross-sectional study carried out on simple randomly selected (231) students, in Tikrit from 20/11/2006-20/3/2007 by using a modified questionnaire according to Iraqi circumstances for male and female teaching institutes in Tikrit city. A sample of 231 secondary school students was studied, of which 69.5% were 16 years and older. Nineteen percent (19.48%) of students were from families displaced due to sectarian causes. It is found that 125 (54%) of the students were of urban residence. It is also found that none of the students in the female institute were smokers, nor tried alcohol and drugs, but that a significant number of students in the male institute did (28.6%, 11.4%, 2.9%, and 12.4% respectively). The study concluded that risky health behaviors are prevalent among teaching institutions students in Tikrit.

وتعتبر المدارس باعتبارها واحدة من مصادر التثقيف الصحي والمعلومات للطلاب والمجتمع بأسره. تعتبر معاهد التعليم كأساس يبني المعلمين الذين سوف نبني للأجيال القادمة. ولذلك فمن الضروري دراسة وجود السلوكيات الصحية المحفوفة بالمخاطر بين الطلاب في المؤسسات التعليمية في مدينة تكريت. في العراق، قد أعدموا لا توجد بيانات أو دراسات سابقة حول السلوكيات المحفوفة بالمخاطر الصحية وعوامل الحماية بين المراهقين. هذه دراسة رائدة في هذا الوقت والمجال. أجريت هذه الدراسة لتوفير البيانات المتعلقة المعرفة والمواقف والممارسات من السلوكيات الصحية المحفوفة بالمخاطر والعوامل الوقائية بين الطلاب في المعاهد التعليمية في تكريت. A صفية مستعرضة الدراسة التي أجريت على طلاب بسيطة (231) أفلح في تكريت من 20/11/2006-20/3/2007 باستخدام استبيان تعديل وفقا للظروف العراقية للمعاهد التدريس والطالبات في مدينة تكريت. تمت دراسة عينة من 231 من طلاب المدارس الثانوية، والتي كانت 69.5٪ 16 سنة وما فوق. وكانت تسعة عشر في المائة (19.48٪) من الطلاب من الأسر المشردة نتيجة لأسباب طائفية. ووجد أن 125 (54٪) من الطلاب كانوا من الإقامة في المدينة. كما أنها وجدت أن أيا من الطلاب في معهد الإناث كانوا من المدخنين، ولا حاولت الكحول والمخدرات، ولكن ذلك لم عددا كبيرا من الطلاب في معهد الذكور (28.6٪، 11.4٪، 2.9٪، 12.4٪ على التوالي و). وخلصت الدراسة إلى أن السلوكيات الصحية المحفوفة بالمخاطر السائدة بين المؤسسات التعليمية الطلاب في تكريت.

Keywords

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic and English (1)


Year
From To Submit

2012 (1)