research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Molecular Analysis of Y Chromosome Microdeletions in Oligozoospermic Iraqi Patients
التحليل الجزيئي لمناطق الحذف Microdeletions للكروموسومY في مرضى العقم بقلة النطاف Oligozoospermic العراقيين

Authors: Asmaa Mohammed Saud اسماء محمد سعود --- Hayder Mazin Rasool حيدر مازن رسول
Journal: Iraqi Journal of Science المجلة العراقية للعلوم ISSN: 00672904/23121637 Year: 2016 Volume: 57 Issue: 1C Pages: 588-593
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

This study was designed to determine the correlation between Y chromosome azoospermia factor (AZF) subregions microdeletions and oligozoospermia in infertile men. Subjects included 50 infertile men with oligozoospermia who had been referred to the Fertility Center and infertility treatment in Kamal Al-Samarrai HospitalBaghdad health office-Iraq. DNA was extracted from blood samples. Polymerase chain reaction (PCR) amplification of 3 loci spanning the AZFa, AZFb and AZFc subregions of the Y chromosome using sY84, sY127 and sY254 and were performed. The frequency of deletions involving AZFa subregion of the Y-chromosome was found in twelve of the patients (24%) in oligozoospermic infertile Iraqi men. While the other subregion (AZFb and AZFc) of the Y-chromosome were not determined microdeletion in oligozoospermic samples. The study showed that men with oligozoospermia should be evaluated for Yq11 microdeletionsbefore deciding to operate varicoceles or else scheduling them for assisted reproductive techniques and there is a specific correlation between Y chromosome AZFa subregions microdeletions and oligozoospermia.

حددت هذه الدراسة العلاقة بين الحذف الجزئي microdeletions لمناطق عامل الحذف الفرعيAZF على كروموسوم Yو قلة النطاف oligozoospermia في عقم الرجال. تضمنت الدراسة 50 عينه لرجال يعانون من العقم بقلة النطاف oligozoospermia من مركز الخصوبة وعلاج العقم في مستشفى كمال السامرائي دائرة صحة بغداد - العراق .استخلص DNA من عينات الدم. وتم تضخيم 3 مواقع فرعية شملت AZFa، AZFb و AZFc للكروموسوم Y بتقنية PCR باستعمال البوادىء: sY84 وsY127 و.sY254 وكانت شدة الحذف في المنطقة الفرعية AZFa لكروموسوم Y في اثني عشر من المرضى بنسبة (24٪) في الرجال العراقيين يعانون من العقم نوع قلة النطاف oligozoospermicفي حين أن المناطق الاخرى AZFb و AZFc على كروموسوم Y لم يتم تحديد الحذف في عينات المرضى بقلة النطاف .oligozoospermic وبينت الدراسة أن الرجال الذين يعانون من قلة النطاف oligozoospermia ينبغي تحديد الحذف على كروموسوم Yq11 قبل وضع جدول لتقنيات المساعدة على الإنجاب وهناك علاقة محددة بين كروموسوم Y ومناطق الفرعية AZFa التي تعاني من الحذف بقلة النطاف oligozoospermi.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2016 (1)