research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Flexural Behavior of Composite Reinforced Concrete Slabs
سلوك الالواح الخرسانية المركبة المسلحة المعرضة للانحناء

Authors: Majid A. Adil ماجد عادل شعبان --- Dr. Oday Adnan Abdulrazzaq عدي عدنان عبد الرزاق
Journal: Iraqi Journal of Civil Engineering المجلة العراقية للهندسة المدنية ISSN: 19927428 Year: 2017 Volume: 11 Issue: 2 Pages: 55-65
Publisher: University of Anbar جامعة الانبار

Loading...
Loading...
Abstract

The main objective of this study is to get more information about the flexural behavior of composite reinforced concrete slabs using two layer of concrete, first layer is light weight concrete (LWC), and second layer is normal weight concrete (NWC), through an experimental tests carried out on five samples different in their details and the position of the concrete type layer within the slabs. In this study, simply supported slabs subjected to one point load were adopted. The effect of concrete grade for the (LWC) was also studied. The light weight coarse aggregate which that used in this study is the expanded light clay aggregate (LECA). Using this type of light aggregate in concrete leads to reducing the weight of composite concrete slabs about (11.4%-17.5%). In this study, one grade of NWC was used of (25 MPa), while three of grade types were adopted for LWC (25 MPa, 18 MPa, 15 MPa).

الهدف الرئيسي من هذه الدراسة هو الحصول على مزيد من المعلومات حول سلوك الالواح الخرسانية المسلحة المركبة باستخدام طبقتين خرسانيتين، الطبقة الأولى مصنعة من الخرسانة الخفيفة الوزن ( LWC )، و الثانية هي من نوع الخرسانية الاعتيادية (NWC )، من خلال الفحوصات العملية والتي اجريت على خمسة عينات مختلفة. في هذه الدراسة، تم اعتماد ألواح خرسانية ذات اسناد بسيط ومعضة لحمل مركز في نقطة واحدة. كما تم تناول تأثير الاختلاف في قيم مقاومة الخرسانة الخفيفة على تصرف الالوح المعتمدة في هذه الدراسة. ان نوع الركام الخفيف الوزنة المستعمل في عمل الخرسانة الخفيفة هو عبارة عن ( LECA )، حيث ان استخدام هذا النوع من الركام الخفيف الوزن في عمل الخرسانة المركبة يؤدي الى تقليل وزن السقوف المركبة بمقدار يتراوح بين (11.4%-17.5%) بالمقارنة مع الخرسانة الاعتيادية. في هذه الدراسة، تم استخدام خرسانة اعتيادية ذات مقاومة مقدارها (25 ميكا باسكال )، في حين تم اعتماد ثلاثة اصناف لمقاومة الخرسانة الخفيفة الوزن (15، 18، و25 ميكا باسكال ).

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic and English (1)


Year
From To Submit

2017 (1)