research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
Using mesh hernioplasty to patient with inguinal Hernia

Author: Fadhil A. Mohialdeen
Journal: Al-Qadisiyah Medical Journal مجلة القادسية الطبية ISSN: 18170153 Year: 2012 Volume: 8 Issue: 14 Pages: 32-43
Publisher: Al-Qadisiyah University جامعة القادسية

Loading...
Loading...
Abstract

To clinically evaluate the outcome of Inguinal Hernioplasty in terms of haematoma, wound infection and recurrence, with special reference to surgery done by trainee surgeons. A total of 50 patients with inguinal hernia were operated during the study period. The result of the present study concluded that using mesh for surgical operation of hernia is much better than the ordinal operation of hernia because this technique reduces the recurrence of the disease, while the classical operation is related to recurrence of the disease. Also Mesh can reduce the appearing of hematomas, Wound infections after the operation, while the classical operation is related to appearing of the hematomas and Wound infections after the operation. Further more there is no significant difference between the two methods regarding appearing of seromas after the operation however, its appear among those patients which did a classical operation more than those which using mesh for operation. So In our set-up Mesh Hernioplasty has proven to be effective with low complication and recurrence rates.

يهتم البحث في تقييم النتائج السريرية لعمليات ترقيع الفتق الأربي من حيث التجمع الدموي ,خمج الجروح، وامكانية تكرارالفتق مجددا، مع إشارة خاصة إلى العمليات الجراحية التي يتم اجرائها من قبل الجراحين المتدربين. لقدتم اجراء ما مجموعه خمسون عملية للمرضى الذين كانو يعانون من فتق أربي خلال فترة الدراسة. واستخلص نتيجة لهذه الدراسة أن استخدام الشبكة(mesh) في عملية ترقيع الفتق هو أفضل بكثير من العملية التقليدية و يقلل من تكرار لهذا المرض، في حين ترتبط هذه العملية الكلاسيكية إلى تكرار لهذا المرض. أيضا يمكن أن تقلل من ظهور القيلة ،و خمج الجروح، في حين ترتبط العملية الكلاسيكية إلى ظهور التجمعات الدموية والتهابات الجروح ما بعد العملية. ليس هناك فرق كبير بين الطريقتين فيما يتعلق بظهور المصول seromas) ).


Article
Is it Essential to Put a Drain in Patients with Cholecystectomy?

Author: Fadhil A. Mohialdeen فاضل محي الدين
Journal: Diyala Journal of Medicine مجلة ديالى الطبية ISSN: 97642219 Year: 2012 Volume: 3 Issue: 1 Pages: 44-50
Publisher: Diyala University جامعة ديالى

Loading...
Loading...
Abstract

The gallbladder is an important organ, but is not essential for life. Therefore, the standard treatment for symptomatic patients who suffer from gallstones has been to surgically remove the gallbladder and gallstones, Cholecystectomy, which is one of the most commonly, performed surgical procedures. Fifty patients undergoing cholecystectomy had either no drain and another fifty had a narrow bore suction drain or an open corrugated drain. More complications were seen in the group with drain compared to the other group without drain. This study was performed in the Shorsh General Hospital in sulaimaniyah from October 2010 to October 2011. The aim of this study was to determine whether drains influenced the Patient comfortably, discharge of the patient from hospital, appearing of hernia after operation, intestinal obstruction, and the risk of drain site infection following cholecystectomy, and if these had any affect on complications. According to our data there was a statistical significance between two methods of surgical operation of gall bladder in the criteria (patient comfortably, discharge of patient from hospital, appearing hernia after operation and risk of drain site infection (p value < 0.05), but there was no any statistical significance for intestinal obstruction (p value > 0.05). We suggest that drainage in cholecystectomy is unnecessary and, if an open drain is used, it may be potentially dangerous.Keywords: cholecystectomy, Intraperitoneal drain, postoperative complications, Wound-Infection, Hospital-Stay.

المرارة هو جهاز مهم، ولكن ليست ضرورية للحياة. ولذلك، فإن العلاج القياسي بالنسبة للمرضى الذين يعانون من أعراض حصى في المرارة هو أستئصال المرارة وحصى المرارة جراحيا ، و التي تعد واحدة من العمليات الجراحية الأكثر شيوعا. خمسون من المرضى الذين خضعوا لجراحة استئصال المرارة بدون تصريف، وخمسون اخرين عمل لهم تصريف أما عن طريق أنبوب ضيق مثقوب او عن طريق تصريف مفتوح مموج. وشوهد مزيد من ألأعتلالات في المجموعة ألثانية مقارنة مع المجموعة ألأولى. وقد أجريت هذه الدراسة في مستشفى شورش العام في السليمانية من أكتوبر 2010 إلى أكتوبر 2011. وكان الهدف من هذه الدراسة لتحديد ما إذا أثرت التصريف الجراحي في المريض من الجوانب ألآتية:راحة ألمريض، واخراج المريض من ألمستشفى، وظهور الفتق ما بعد العملية، والانسداد المعوي، وخطرخمج موقع التصريف بعد استئصال المرارة، وإذا كان لهؤلاء أي تأثير على المضاعفات. وفقا لمعلوماتنا كان هناك دلالة إحصائية بين الطريقتين للعملية استئصال المرارة في كل من المعايير ألآتية: (راحة ألمريض، واخراج المريض من ألمستشفى، وظهور الفتق بعد العملية وخطرخمج موقع التصريف (p- value < 0.05)، لكن لم يكن هناك أي دلالة إحصائية لانسداد في الامعاء من المعايير ((p value > 0.05). ونقترح أن التصريف من استئصال المرارة غير ضرورية، وإذا تم استخدام التصريف المفتوح، يحتمل أن تكون خطرة.

Keywords

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

Arabic and English (1)

English (1)


Year
From To Submit

2012 (2)