research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
A Combined Cubic and Novel Line Search CG-Algorithm

Authors: Abbas Y. Al-Bayati --- Hamsa TH. Chilmeran
Journal: AL-Rafidain Journal of Computer Sciences and Mathematics مجلة الرافدين لعلوم الحاسوب والرياضيات ISSN: 18154816 Year: 2012 Volume: 9 Issue: 2 Pages: 13-24
Publisher: Mosul University جامعة الموصل

Loading...
Loading...
Abstract

In this paper a new line search technique is investigated. It uses (cubic and novel) line searches in the standard CG-algorithm for unconstrained optimization. Applying our new modified version on CG-method shows that, it is too effective when compared with other established algorithms, in this paper, to solve standard unconstrained optimization problems.

في هذا البحث تم استخدام خوارزمية جديدة من خوارزميات التدرج المترافق في الأمثلية غير المقيدة والمتمثل بربط تقنيتين من تقنيات خط البحث ( .(Cubic and Novelأن التقنية الجديدة تم مقارنتها مع خوارزمية التدرج المترافق التي تستخدم Cubic Interpolation وبصورة عامة الخوارزميات المقترحة في هذا البحث ذات فعالية عالية عند مقارنتها مع مثيلاتها من الخوارزميات السابقة في مسائل الأمثلية المقيدة.

Keywords


Article
New Conjugacy Coefficient for Conjugate Gradient Method for Unconstrained Optimization

Authors: Hamsa TH. Chilmeran --- Huda Y. Najem
Journal: AL-Rafidain Journal of Computer Sciences and Mathematics مجلة الرافدين لعلوم الحاسوب والرياضيات ISSN: 18154816 Year: 2013 Volume: 10 Issue: 2 Pages: 33-46
Publisher: Mosul University جامعة الموصل

Loading...
Loading...
Abstract

In this paper, we derived a new conjugacy coefficient of conjugate gradient method which is based on non-linear function using inexact line searches. This method satisfied sufficient descent condition and the converges globally is provided. The numerical results indicate that the new approach yields very effective depending on number of iterations and number of functions evaluation .

تم في هذا البحث اشتقاق معامل ترافق جديد لطريقة التدرج المترافق التي تعتمد على الدوال غير الخطية باستخدام خط بحث غير مضبوط. هذه الطريقة حققت شرط الانحدار الكافي كما أن التقارب الشامل لهذه الطريقة تم برهانه. دلت النتائج العددية على أن الطريقة الجديدة تحقق نتائج عددية ذات كفاءة جيدة بالاعتماد على عدد التكرارات وعدد حسابات الدالة.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

English (2)


Year
From To Submit

2013 (1)

2012 (1)