research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
A Review Paper on Concrete-Filled Aluminum Tubular Columns

Authors: Ahmed SagbanSaadoon --- KadhimZuboon Nasser
Journal: Journal of University of Babylon مجلة جامعة بابل ISSN: 19920652 23128135 Year: 2019 Volume: 27 Issue: 2 Pages: 265-274
Publisher: Babylon University جامعة بابل

Loading...
Loading...
Abstract

The aim of this review paper is to summarize available reports, papers, theses, dissertations and conference papersdealing with the performance of aluminum-concrete composite columns. Hollow aluminum sections filled with concrete have been used as composite columns due to their corrosion resistance, easy production, appearance and lightweight. Many researches were performed in the area of concrete-filled hollow sections (tubes). However, there are few researches have been performed on concrete-filled aluminum tubes. In this review, different available published papers are summarized to view the type of the studied aluminum-concrete columns and the main studied parameters that affecting the behavior of these composite columns. More than (190) specimens are collected and showed in this review.

ان الهدف من مقال المراجعة هذا هو تلخيص التقارير والبحوث والرسائل والاطاريح وبحوث المؤتمرات التي تعاملت مع سلوك الاعمدة المركبة من الخرسانة والالمنيوم. لقد اُستخدمت مقاطع الالمنيوم المجوفة المملوءة بالخرسانة كأعمدة مركبة نظراً لمقاومتها للتآكل وسهولة انتاجها ومظهرها وخفة وزنها. هناك العديد من البحوث التي اٌجريت عن موضوع المقاطع المجوفة المملوءة بالخرسانة، ومع ذلك فقسم قليل منها قد اُجري عن مقاطع الالمنيوم المجوفة المملوءة بالخرسانة. تم في هذه المراجعة تلخيص مختلف البحوث المنشورة والمتوفرة عن هذا الموضوع وذلك لبيان نوع أعمدة الالمنيوم-الخرسانة المدروسة والمتغيرات الرئيسة المؤثرة على سلوك هذه الاعمدة المركبة. وقد تم جمع وعرض أكثر من (190) نموذج في هذه المراجعة.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2019 (1)