research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
The subjective paradoxes moses and alabid alsalh's story
الإشكاليات الموضوعية في قصة موسى عليه السلام والعبد الصالح وتوجيهها

Author: Khaleel Rajab Hamdan Alkubaisy خليل رجب حمدان الكبيسي
Journal: Anbar University Journal of Islamic Sciences مجلة جامعة الأنبار للعلوم الإسلامية ISSN: 20716028 Year: 2011 Volume: 3 Issue: 12 Pages: 1-53
Publisher: University of Anbar جامعة الانبار

Loading...
Loading...
Abstract

The Settlement of The Paradoxes of The Story of Musaand AL Abid AL-SalihThe aim of the paper is to settle the paradoxical cases of the story and to show the specific interpretation of the text. The Paper concludes that Musa,s companion, AL-Khider, was a prophet, and what happened with him is a special case. There fore, there was no problem if Musa did not fulfill his promise of being patient, and this did not affect his prophecy. ALL other paradoxes seethed in the same way.

(الإشكاليات الموضوعية في قصة موسى والعبد الصالح وتوجيهها). يهدف البحث إلى دراسة القضايا المشكلة التي قد تفهم من القصة وتوجيهها، واستبيان الدقائق التفسيرية المستفادة من النص، وقد انتهت الدراسة إلى أن الخضر صاحب موسى هو نبي على الأرجح وأن ما وقع منه كان بوحي خاص به. وأن عدم صبر موسى مع وعده بالصبر لا يعد مشكلا، ولا يقدح في العصمة، وكذلك سائر المعاني التي قد تبدو مشكلة أو غير متبن حكمتها.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic (1)


Year
From To Submit

2011 (1)