research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
Solve Inverse problem ofFractal Rendering 3D Shapes.

Author: Mushtaq Kareem AbdalRahem
Journal: journal of kerbala university مجلة جامعة كربلاء ISSN: 18130410 Year: 2011 Volume: 9 Issue: 3 Pages: 70-74
Publisher: Kerbala University جامعة كربلاء

Loading...
Loading...
Abstract

The inverse problem of fractal shapes can be considered as the main difficulty in fractal geometry, because the problem of determining and identifying the parameters of the affine mappings that constitute the Iterated Function System (IFS).The purpose of this paper is to formulate and solve the inverse problem of Fractal Rendering 3D Shapes using a new approach in optimization theory. This can be made by finding and generating parameters of a set of affine maps, contractive mapping; which is IFS forpatches; that repeatedly iterative numerically by using the random iteration algorithm

المسألة العكسية للأشكال الكسورية يمكن أن توصف بالصعوبة الرئيسية في الهندسة الكسورية، بسببوجود مشكلةَ في حساب وتَمييز معاملاتمخططات التقريب الذي يشكلِ نظام الوظيفة المتكَرر (IFS).إنّ غرضَ هذا البحثِ هو صياغة وحل المسألة العكسية للأشكال الكسورية المعادة الثلاثية الابعاد باستخدام طريقة جديدة في نظرية الأمثلية. ويمكن هذا بإيجاد وتوليد الثوابت أو العوامل لمجموعة الدوال، الذي يشكلِ نظام الوظيفة المتكَرر (IFS) والذي يتكرر عددياً باستخدام خوارزمية التكرار العشوائية.

Keywords


Article
New Approach for Solving Inverse Problem of Fractal Image.

Author: Mushtaq Kareem AbdalRahem
Journal: journal of kerbala university مجلة جامعة كربلاء ISSN: 18130410 Year: 2011 Volume: 9 Issue: 3 Pages: 340-343
Publisher: Kerbala University جامعة كربلاء

Loading...
Loading...
Abstract

Finding solutions to the issue of the inverse of the fractal forms of a difficult topics to some extent in the field of engineering fractal. And theories that speak on this subject may be few in relation to the importance of this subject.In this paper, we tried to introduce a new method to solve this problem by taking the results of the first method a method (place-dependent IFS method) and make an initial valuesof the second method (optimization method).Summary ofnumerical methods with an example presented in this paper.

يعتبر إيجاد الحلول للمسألة العكسية للأشكال الكسورية من أحد المواضيع الصعبة الى حد ما في مجال الهندسة الكسورية. والنظريات التي تتكلم حول هذا الموضوع قد تكون قليلة بالنسبة لأهمية هذا الموضوع.حاولنا في هذا البحث أن نقدم أسلوب جديد لحل هذه المشكلة وذلك عن طريق أخذ نتائج الطريقة الأولى وهي طريقة (place-dependent IFS method) وجعلها كقيم أولية للطريقة الثانية (optimization method).ملخص الطريقتين مع مثال عددي قد قدمت في هذا البحث.

Keywords

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

English (2)


Year
From To Submit

2011 (2)