research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Exclusion of Spatial Borders to Track Crimes Against Humanity
استبعاد الحدود المكانية لتتبع الجرائم ضد الإنسانية

Author: Naseer Sabar نصير صبار لفته الجبوري
Journal: Al-Rafidain University College For Sciences مجلة كلية الرافدين الجامعة للعلوم ISSN: 16816870 Year: 2013 Issue: 32 Pages: 203-225
Publisher: Rafidain University College كلية الرافدين الجامعة

Loading...
Loading...
Abstract

Sort evolution of human societies and the complexity of relations between different countries a new kind of crimes are international crimes, which found members of the international community need to stand together in the face of what is not allowed for those who commit or behind the perpetration of impunity.And of the most serious international crimes and most infamous of all crimes against humanity. As much valuable crimes against humanity beyond the borders of each State. Therefore it must be cooperation between all nations to rebuke the perpetrators of such crimes. This is especially evident through the need to strip the crimes of a political nature, so that the accused are brought to justice and the exclusion of all the conditions and procedures that prevent this. This was confirmed by the International Convention under the principles of international cooperation in the detection, arrest, extradition and punishment of persons guilty of crimes against humanity General Assembly resolution 3074 (d -28), dated 12/03/1973. What came as well as in Chapter IX of the Statute of the International Criminal Court (Rome) under the title of international cooperation and judicial assistance. As the international community has sought to emphasize the need to rebuke the perpetrators of crimes against humanity, by emphasizing the exclusion of everything that would prevent the completion of tracking and punishing those, given the seriousness of their actions, that the exclusion of all spatial boundaries. We decided to split our study on two themes in addition to an introduction and a conclusion.

افرز تطور المجتمعات البشرية وتشابك العلاقات بين الدول المختلفة نوعاً جديداً من الجرائم هي الجرائم الدولية، والتي وجد أعضاء المجتمع الدولي ضرورةً في الوقوف مجتمعين في مواجهتها بما لا يسمح لمن يرتكبونها أو يقفون وراء ارتكابها بالإفلات من العقاب. وان من اخطر الجرائم الدولية وأشنعها على الإطلاق الجرائم ضد الإنسانية. اذ تمس الجرائم ضد الإنسانية قيما تتجاوز حدود كل الدول. لذلك لا بد من التعاون بين جميع الدول لزجر مرتكبي تلك الجرائم. ويتجلى ذلك خاصة من خلال ضرورة تجريد هذه الجرائم من الصبغة السياسية، حتى يتسنى مثول المتهم أمام العدالة واستبعاد كل الشروط والإجراءات التي تحول دون ذلك. هذا ما أكدته الاتفاقية الدولية تحت عنوان مبادئ التعاون الدولي في تعقب واعتقال وتسليم ومعاقبة الأشخاص المذنبين بارتكاب جرائم ضد الإنسانية قرار الجمعية العامة 3074 (د-28) والمؤرخ في 3/12/1973. وما جاء كذلك في الباب التاسع من النظام الأساسي للمحكمة الجنائية الدولية (روما) تحت عنوان التعاون الدولي والمساعدة القضائية. كما سعى المجتمع الدولي إلى التأكيد على ضرورة زجر مرتكبي الجرائم ضد الإنسانية، من خلال التأكيد على استبعاد كل ما من شأنه أن يحول دون إتمام التتبع ومعاقبة هؤلاء، نظرا لخطورة أفعالهم، من ذلك استبعاد كل الحدود المكانية. وقد ارتأينا تقسيم دراستنا على مبحثين بالإضافة إلى مقدمة وخاتمة.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic (1)


Year
From To Submit

2013 (1)