research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Effect of Addition of Methionine to Rice Protein on the Cholesterol and Lipoproteins Concentrations in Rats
اضافة المثيونين الى بروتينات الرز وتاثيرها على تركيز الكولسترول واللايبوبروتينات في الجرذان

Loading...
Loading...
Abstract

The effect of the addition of methionine to rice protein on the levels of plasma and lipoproteins cholesterol in relation to the casein were investigated in rats. Rats were fed diets containing casein (C), rice protein (RP), casein and colfibrate (CC), and rice protein with methionine (RPM). Serum total cholesterol concentrations were lower in rats fed RP, CC, and RPM diets than those fed C diet. The concentration of liver cholesterol was also lower in rats fed the RP diet.
The serum high density lipoprotein (HDL) cholesterol level and fecal bile acids were higher in rats fed (RP) diet than in those fed (C) or RPM diets.
These results indicated that increased fecal bile acids excretion may be responsible for the antihypercholesterolemic effect of rice protein compared with casein.

:تم فحص تاثير اضافة المثيونين الى بروتينات الرز على مستوى اللايبوبروتينات في بلازما الدم مقارنة معبروتينات الرز ،(CC) كازين وكولي فابريت ،(RP) بروتينات الرز ،(C) تاثير الكازين في الجرذان .غذيت الجرذان بعليقة من الكازينلكثر من (RPM) و (CC) ،(RP) انخفض تركيز الكولسترول لمصل الدم في الجرذان المغذاة بالعلائق .(RPM) مع المثيونينوان تركيز الكولسترول في كبد الجرذان كذلك انخفض في مجموعة الجرذان المغذاة على عليقة ،(C) الفئران المغذاة بالعليقةفي مصل الدم والحامض الصفراوي في البراز كانت اعلى في الجرذان المغذاة ( HDL) اللايبوبروتينات ذات الكثافة العالية .(RP)اشارة هذه النتائج الى ان زيادة افراز الحامض الصفراوي في البراز .(RPM) او (C) من الجرذان المغذاة بالعليقتان (RP) بالعليقةقد يكون هو المسئول عن التاثير المضاد لارتفاع الكولسترول مع عليقة بروتينات الرز مقارنة مع الكازين.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2009 (1)