research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
ANTIOXIDANTS IN CORN SEED AND IT IS ROLE IN MILK FAT STABILITY
تاثير مضادات الاكسدة في حبوب الذرة (Surhgum and Mays) ودورها في ثباتية دهن الحليب

Authors: Samet Iwaed Samet Iwaed Al-Jubori سميط عويد الجبوري --- Saleh H. Sultan صالح حمادي سلطان
Journal: Tikrit Journal for Agricultural Sciences مجلة تكريت للعلوم الزراعية ISSN: 18131646 Year: 2015 Volume: 15 Issue: 1 Pages: 154-163
Publisher: Tikrit University جامعة تكريت

Loading...
Loading...
Abstract

Milk fat oxidation can made by three causes oxidation by heavy metal or by effect of UV or natural oxidation, in addition effect of processing on increase of oxidation. Addition mixture of bran and endosperm extract(7 mg/g fat) to milk fat delay the peroxide value development in two type of fats . Sorghum endosperm elongated the incubation period on 85 ºC than maize endosperm . Sorghum bran more effect to delayed Free fatty acid and peroxide value compared with control samples. After 28hr from incubation the peroxide value decreases from 53 and 50,52 mlm/kg to 20 about 10 h. may be partial degradation for hydro peroxide.

الاكسدة في دهن الحليب يمكن أن تعزى الى ثلاثة مسببات هي الأكسدة بسبب وجود أيونات المعادن الثقيلة او بتأثير وجود الاشعة فوق البنفسجية ( UV) او بالأكسدة الذاتية بالأضافة إلى ماتحدثه العمليات التصنيعية من زيادة للأكسدة. ادت اضافة خليط مستخلصات القشور واللب للسركم والميز(7 ملغم/غم دهن) إلى دهن الحليب البقري لتأخير الأكسدة إلى تغيير واضح في اطالة فترة التحضين على درجة حرارة 85 ºم وكان لب الذرة نوع السركم اكثر تاثيراً من لب الذرة نوع الميز في اطالة فترة التحضين كما كانت قشور السركم اكثر تاثيراً في اطالة فترة تطور رقم البيروكسيد والنسبة المئوية للأحماض الدهنية الحرة مقارنة بعينات السيطرة. بعد الساعة 28 من التحضين بدأ رقم البيروكسيد لكل من الدهن البقري ودهن الغنم بالتناقص من ( 53 و 50,52) مليمكافئ /كغم إلى (20) بحدود 10 ساعات تقريبا ولكلا النوعين من الدهن ربما نتيجة التهدم الجزئي للبيروكسيدات في العينات المضاف لها مستخلصات الذرة بينما لم يظهر ذلك في عينات السيطرة التي بدأ الرقم بالتناقص حسب الأشكال المعروضة لعينة السيطرة.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic (1)


Year
From To Submit

2015 (1)