research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Luteal phase serum progesterone level: a potential predictive marker for pregnancy rate in intracytoplasmic sperm injection
مستوى هرمون البروجستيرون في مرحلة الطور الافرازي كمؤشر تنبؤي للحمل في عملية الحقن المجهري

Author: Shaimaa S. Gumaa .شيماء سامي جمعه
Journal: Journal of the Faculty of Medicine مجلة كلية الطب ISSN: 00419419 Year: 2013 Volume: 55 Issue: 2 Pages: 179-181
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

Background: It is evident that there is a lack of clear consensus on the role of luteal phase serum Progesterone (P) level in the prediction of early pregnancy after controlled ovarian hyperstimulation (COH) protocols in assisted reproductive techniques (ART). Objective: We conducted this study in order to investigate the potential value of luteal phase serum progesterone measurement, in women undergoing ICSI treatment cycles and receiving progesterone supplements, in relation to pregnancy rate. Patients: A total of 68 women aged 20-40 years undergoing their first intracytoplasmic sperm injection (ICSI) cycles in fertility and I.V.F center of Kamal Al samrai hospital.Methods: women consecutively treated by ICSI had Estimation of luteal phase serum Progesterone levels on days 0 and 14 of embryo transfer (ET).Results: 10 pregnancies were achieved (14.7%). Age, basal FSH level, peak E2 level, number of oocytes retrieved, and number of embryos transferred were comparable between pregnant and nonpregnant women. Day-0 and day-14 luteal phase serum Progesterone levels were significantly different between the two groups.Conclusion: Luteal phase serum Progesterone concentration seems to be a promising marker for prediction of early pregnancy in intracytoplasmic sperm injection.Key Words: Luteal phase, progesterone, pregnancy, ICSI.

خلفية البحث: هناك قلة في الاراء التي تعزز دور هرمون البروجستيرون في الطور الافرازي في بطانة الرحم كعامل تنبؤي للحمل بعد بروتوكولات تحفيز المبايض في التقنيات المساعدة للانجاب. االهدف: التحقق من قيمة هرمون البروجستيرون في الطور الافرازي على التنبؤ بالحمل في مرحلة مبكرة في النساء اللواتي خضعن لبرنامج الحقن المجهري وتلقين مكملات هرمون البروجستيرون كجزء من البرنامج. مكان الدراسة: مركز الخصوبة واطفال الانابيب في مستشفى كمال السامرائي. المرضى وطرق العمل: شملت هذه الدراسة ثمانية وستون سيدة تتراوح أعمارهم بين 20-40عاما يخضعن للمرة الاولى لدورات علاج العقم بالحقن المجهري في الفترة ما بين كانون الاول 2011 وأيار 2012. تخضع المريضة لبرنامج الحقن المجهري بكل خطواته الى حين استكمال عملية نقل الاجنة حيث نقوم بقياس مستوى هرمون البروجستيرون في مصل المريضات في يوم نقل الاجنة وبعد اربعة عشر يوما من نقل الاجنة. النتائج: عشرة فقط من النساء اللواتي خضعن للبرنامج حصل لديهن حمل وقد لوحظ انه لا يوجد اختلاف في عوامل العمر، مستوى (الهرمون المنبه للجريب)، عدد البويضات المسحوبة وكذلك عدد الاجنة المنقولة بين مجموعة الحوامل ومجموعة غير الحوامل، وعلى العكس من ذلك قد لوحظ مستوى معنوي عالي لهرمون البروجستيرون في مصل الحوامل مقارنة بغير الحوامل في كلا اليومين. الاستنتاج: مستوى هرمون البروجستيرون في الطور الافرازي يظهر كعامل تنبؤي للحمل في مرحلة مبكرة في النساء اللواتي خضعن لبرنامج الحقن المجهري. الكلمات الدالة: مرحلة الطور الافرازي، هرمون البروجستيرون، الحمل، الحقن المجهري.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2013 (1)