research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Examination and Analysis of Water from Household Water Filter System (Kifllow)
فحص وتحليل مياه الفلاتر المنزلية (كفلوو)

Author: Shaymaa M. A. Hamdy
Journal: Engineering and Technology Journal مجلة الهندسة والتكنولوجيا ISSN: 16816900 24120758 Year: 2016 Volume: 34 Issue: 3 Part (B) Scientific Pages: 418-424
Publisher: University of Technology الجامعة التكنولوجية

Loading...
Loading...
Abstract

Public water system must produce pure water strictly meet standards to be sure it is safe for drinking. However, that does not mean it is void of all contaminants. Tap water may contain pollutants effect on the taste, color and smell of water. Water filter systems, like Reverse Osmosis filter, will remove pollutants from the water. These systems, also known as faucet water filters, in this study the activity of water filter (kifllow) which widely used in Iraqi houses was tested through compared the tap water quality before and after entrance to this filter this drinking water systems filter contain six different stages. Each stage or filter gives results different from the others.

المياه التي تأتي من شبكة المياه العامة يجب أن تستوفي للشروط الصارمة لضمان أنها آمنة للشرب. ومع ذلك، فإن هذا لا يعني أنها خالية من كل الملوثات. قد تحتوي مياه الصنبور على الشوائب التي تؤثر ليس فقط على الصحة ولكن على الطعم واللون ورائحة المياه. ونظم تصفية المياه، مثل مصفاة التناضح العكسي واحدة من الوسائل المعتمدة لازالة الملوثات من المياه. هذه النظم تدعى أيضا بالمرشحات. في هذه الدراسة تم اختبار كفاءة تلك الفلاتر (كفللو) والتي تستخدم على نطاق واسع في المنازل العراقية من خلال مقارنة نوعية المياه قبل وبعد عملية الفلترة، هذا النوع من الفلاتريربط على شبكات مياه الشرب ويحتوي على ستة مراحل مختلفة من حيث التركيب والوظيفة.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2016 (1)