research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
Resistance of Pseudomonas aeruginosa to multiple β-lactam antibiotics
تعدد مقاومة الزوائف الزنجارية لمضادات البيتالاكتام

Author: Venus Hassan Abdul Amir فينوس حسن عبد الأمير
Journal: journal of al-qadisiyah for pure science(quarterly) مجلة القادسية للعلوم الصرفة (فصلية). ISSN: 19972490 Year: 2016 Volume: 1 Issue: 21 Pages: 34-40
Publisher: Al-Qadisiyah University جامعة القادسية

Loading...
Loading...
Abstract

A total of 90 Pseudomonas aeruginosa (P.aeruginosa) strains clinical samples were collected from burn, ear, and foot diabetic samples in Al-Hilla, and Marjan teaching hospitals were identified to species level with a VITEK-2 system. The susceptibility to 11 antibiotics were tested using disc diffusion test resulting in 55.4% of 90 P.aeruginosa isolates were resistant to 11 antibiotics. Cefinase discs impregnated with nitrocefin method was used for the detection of β-lactamase production in antibiotics resistant 90 P.aeruginosa isolates. Results showed that 56% isolates were able to produce β-lactamase.

تم عزل 90 (90%) من الزوائف الزنجارية (P.aeruginosa) كانت مأخوذة من عينات الحروق ، الأذن و أقدام مرضى السكري في مستشفى الحلة ومرجان التعليمي وقد تم تشخيص أنواع الزوائف الزنجارية تبعا" لنظام الفايتك 2. تم اختبار استجابة 90 عزلة من P.aeruginosa تجاه 11 من المضادات الحيوية بواسطة فحص انتشار الأقراص فتبين إنها مقاومة بنسبة 55.4% لـ 11 من المضادات الحيوية. تم استخدام طريقة اقراص النايتروسفين للكشف عن قابلية العزلات المقاومة للمضادات الحيوية (90) على إنتاج البيتالاكتاميز وأظهرت النتائج أن هذه العزلات كانت قادرة على إنتاج انزيمات البيتالاكتاميز وبنسبة (56٪).


Article
Study of the environmental aspects of the phenomenon of violence for secondary school students at the center of the city of Hilla
دراسة الجوانب البيئية لظاهرة العنف لطلبة المدارس الثانوية في مركز مدينة الحلة

Loading...
Loading...
Abstract

العنف هو كل سلوك فعلي أو قولي يتضمن استخدام القوة أو التهديد باستخدامها لإلحاق الأذى والضرر بالذات أو بالآخرين وإتلاف الممتلكات لتحقيق أهداف معينة والعنف بهذا يكون سلوكا" فعليا" أو فوليا" وينطوي على ممارسات ضغط نفسي أو معنوي بأساليب مختلفة أم أن السلوك العنيف قد يكون فرديا" أو جماعيا" منظما" وغير منظم علنيا" أو سريا". إما عرف العنف المدرسي بأنه سلوك حرام خارج على سلوك المجتمع وتقاليده يقوم به الطالب لإلحاق الأذى بزميل له أو شخص أخر عن طريق الجرح أو من خلال السخرية من هذا الشخص ويتصف هذا السلوك بأنه سلوك هدام وهو بكاشف عن الرغبة في إيذاء الآخرين وفرض النفوذ عليهم وله جانبان جانب مادي معنوي.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

Arabic (1)

English (1)


Year
From To Submit

2016 (1)

2012 (1)