research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Crinone versus duphaston in the prevention and treatment of threatened preterm labour
هدد Crinone مقابل duphaston في الوقاية والعلاج من الولادة المبكرة

Author: Yassra S. Khudur*, Sarab S. Jasim*, Nisreen Mohammad**, Shiamaa S. Khudur
Journal: The Medical Journal of Tikrit مجلة تكريت الطبية ISSN: 16831813 Year: 2012 Volume: 18- 2 ج2 Issue: 182 Pages: 175-182
Publisher: Tikrit University جامعة تكريت

Loading...
Loading...
Abstract

To compare the efficacy of oral dydrogesterone with that of vaginal micronized progesterone gel for prevention &treatment of threatened preterm labour. A total of 100 pregnant lady were divided into two groups, one group had received oral dydrogesterone and the other group had received vaginal micronized progesterone gel, selection criteria included: pregnant ladies with singleton viable pregnancy between 24-36 completed weeks of gestation with intact membranes. Demographic profile with pregnancy length &neonatal outcome.Vaginal micronized progesterone gel was more effective than oral dydrogesterone regarding prolongation of pregnancy and neonatal outcome. 9(18%) versus 14(28%), 5(10%) vrsus 8(16%) respectively. Conclusion:-Vaginal micronized progesterone gel deems promising drug for prevention and treatment of threatened preterm labour, although, further studies are needed to confirm our study findings.

لمقارنة فعالية ديدروجيستيرون عن طريق الفم مع أن جل مهبلي من البروجستيرون لمنع وعلاج الولادة المبكرة للتهديد. وشملت معايير الاختيار تم تقسيم ما مجموعه 100 سيدة حامل إلى مجموعتين، مجموعة واحدة تلقى ديدروجيستيرون عن طريق الفم ومجموعة أخرى لم تتلق المهبل هلام البروجستيرون: السيدات الحوامل مع الحمل المفرد قابلة للحياة بين 24-36 أسبوعا من الحمل الانتهاء مع أغشية سالمة . كان الديمغرافي مع طول فترة الحمل والولادة outcome.Vaginal هلام البروجستيرون أكثر فعالية من ديدروجيستيرون عن طريق الفم بشأن إطالة أمد الحمل وحديثي الولادة نتيجة. 9 (18٪) مقابل 14 (28٪)، 5 (10٪) vrsus 8 (16٪) على التوالي. الخلاصة: المهبلي هلام البروجستيرون تراه المخدرات واعدة للوقاية والعلاج من خطر الولادة المبكرة، على الرغم من أن هناك حاجة مزيد من الدراسات لتأكيد نتائج الدراسة لدينا.

Keywords

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic and English (1)


Year
From To Submit

2012 (1)