research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
The Study of The Pulse Laser Properties in Two Different Photonic Crystal Fiber Materials
دراسة خصائص نبضة الليزر لمادتين مختلفتين من الالياف الضوئية الكرستال

Author: Zahraa Hummam Mohammed
Journal: Engineering and Technology Journal مجلة الهندسة والتكنولوجيا ISSN: 16816900 24120758 Year: 2012 Volume: 30 Issue: 13 Pages: 2303-2314
Publisher: University of Technology الجامعة التكنولوجية

Loading...
Loading...
Abstract

This study is to obtain a better understanding of how to shape the pulse laserspectrum by varying the material properties of the photonic crystal fiber (PCF). Thisincludes the ability to obtain spectral power in particular wavelength regions, andobtaining a broad bandwidth.. Numerical modeling of the split step Adaptive Fouriermethod has been used to solving a form of nonlinear Schrödinger equation, whichdescribes the propagation of pulses in PCF. It was investigated how the spectrum canbe controlled through dispersion property. The electromagnetic wave that send fromIR laser diode source through the PCF to the observer. the optical properties of thiselectromagnetic wave, normalized power, intensity, dispersion, and group delaydispersion will be studied for the input, output and observer laser pulse. Thecompared of the different two materials of PCF (fused silica and Barium-fluorideBaF2) that be used and studies.

هذه الدراسة هي للحصول على فهم أفضل لكيفية تشكيل طيف نبضة الليزر من خلال تغيير وهذا يشمل القدرة على الحصول على .(PCF) خصائص المواد من الألياف الضوئية الكريستال الطاقة الطيفية في مناطق معينة من الطول الموجي، والحصول على عرض النطاق الترددي الواسع. وقد استخدمت النماذج العددية للأسلوب الخطوة تقسيم فورييه على التكيف مع شكل من أشكال حل معادلة شرودنجر غير الخطية ، التي تصف انتشار النبضات في الألياف البصرية. تم التحقيق فيكيفية السيطرة على الطيف من خلال خاصية التشتت.ان هذا البحث يتضمن الموجة الكهرومغناطيسية التي ارسلت من مصدر ليزر دايود، تمر عبر الألياف الضوئية الكريستال ثم تصل إلى المراقب.وستتم دراسة الخصائص البصرية لهذه الموجة الكهرومغناطيسية، قوة طبيعية، والكثافة، والتشتت، ومجموعة تشتت تأخير للإدخال والإخراج والمراقب لنبضة الليزر. المقارنة للمادتين مختلفتين من الألياف الضوئية الكريستال (السيليكا و فلوريد الباريوم) التي يمكن استخدامها ودراستها.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2012 (1)