research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Bending Moment Influence Surfaces For Rectangular Concrete Plates Simply Supported At Three Edges And Built-In At The Fourth Edge

Authors: Zena R. Al-Ani --- Sabah S. Razouki
Journal: Journal of Engineering مجلة الهندسة ISSN: 17264073 25203339 Year: 2010 Volume: 16 Issue: 2 Pages: 4795-4821
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

Presented in this paper is a series of bending moment influence surfaces for concrete rectangular plates simply supported at three edges and built-in at the fourth edge. The solutions are obtained analytically on the basis of thin plate's theory with small deflection using double Fourier series. The influence surfaces are presented for two observation points namely the center of the plate as well as the midpoint of the built-in edge. A computer program was written in FORTRAN language to generate the influence surfaces making use of the developed analytical solutions of this work. The validity of the computer solution was confirmed by comparing its results with published results for zero Poisson's ratio and excellent agreement was obtained. An application of the influence surfaces for the case of a line load as well as a strip load is also presented. The paper reveals that the bending moment influence surfaces depend on the actual value of Poisson's ratio, aspect ratio of the plate, and position of the observation point.

يقدم هذا البحث حلولا" تحليلية لسطوح التأثير لعزوم الانحناء لألواح كونكريتية مستطيلة بسيطة الاسناد في ثلاثة حافات و مبنية في حافتها الرابعة اعتمادا" على نظرية الألواح النحيفة ذات الأود القليل. أن سطوح التأثير التي تم تطويرها في هذا البحث , قد خصصت لأيجاد عزوم الانحناء في نقطتين من نقاط الملاحظة : الاولى في مركز اللوح و الثانية في نقطة الوسط للحافة المبنية .لقد تم كتابة برنامج على الحاسبة بلغة الفورتران لغرض أيجاد سطوح الانحناء و ذلك بالاعتماد على الحلول التحليلية التي تم تطويرها في هذا البحث. أظهرت مقارنة النتائج للحلول التحليلية التي طورت في هذا العمل توافقا" ممتازا" مع نتائج حلول متوفرة لنسبة بوسون تساوي صفر.ان البحث يبين بأن سطوح التأثير لعزوم الانحناء تعتمد على نسبة بوسون والنسبة بين أبعاد اللوح (الطول/العرض) و موقع نقاط الملاحظة.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2010 (1)