research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Metaphorical correlation in the contemporary sculpture
التعالـــق الاستعاري في النحت المعاصر

Author: mohammed abdul hussein yousif محمد عبد الحسين يوسف
Journal: al-academy مجلة الاكاديمي ISSN: 25232029 18195229 Year: 2018 Issue: 89 Pages: 23-42
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

The present research is concerned with the way in which different dialects interact with each other in contemporary sculpture through the use of the metaphor for various shapes, meanings and materials and placing them in contexts that conflict with the familiar. These attempts come in harmony with the spirit of the times in seeking exoticism, surprise and splendor as a means of renewal. modern Art . Therefore, the research was divided into four axes, the first of which included the research problem, its importance and its aim, which is to attempt to uncover the metaphorical metaphorical relational mechanism in modern sculpture. The second axis included the theoretical framework. The third axis included the research procedures of determining the society and how to select the sample, And the fourth and final axis to review the results reached by the research was that the mechanism of metaphor in contemporary sculpture is not an aesthetic technique, but the availability of a basic pillar in the framework of semantic connection, that is in the relationship form and meaning other forms and meanings of neighboring may be from The same sex or that of another race, which leads to the creation of a new work of art overlaps with many technical texts يُعنى البحث الحالي بكيفية حدوث تعالقات دلالية مختلفة بعضها عن البعض الاخر في فن النحت المعاصر وذلك من خلال استخدام الية الاستعارة لأشكال ومعانٍ وخامات متنوعة ووضعها في سياقات تتعارض مع المألوف، وهي محاولات تجيء انسجاما مع روح العصر في نشدان الغرائبية والدهشة والابهار كوسيلة من وسائل التجديد في الفن المعاصر. ولذلك انقسم البحث على اربعة محاور تضمن الاول مشكلة البحث واهميته وهدفه الذي ينصب على محاولة كشف الية التعالق الدلالي الاستعاري في النحت المعاصر, وشمل المحور الثاني على الاطار النظري, في حين احتوى المحور الثالث اجراءات البحث المتمثلة في تحديد المجتمع وكيفية اختيار العينة فضلا عن تحليل أنموذج العينة, وجاء المحور الرابع والاخير لاستعراض النتائج التي وصل إليها البحث وكان منها إن الآلية الاستعارية في النحت المعاصر لا تكون تقنية جمالية إلا بتوافر ركيزة أساسية في إطار التعالق الدلالي، أي في علاقة الشكل والمعنى بأشكال ومعانٍ أخرى مجاورة قد تكون من الجنس نفسه أو أنها من جنس آخر، الأمر الذي يؤدي إلى إبداع عمل فني جديد يتداخل مع نصوص فنية عديدة.

Keywords

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

Arabic (1)


Year
From To Submit

2018 (1)