research centers


Search results: Found 1

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Article
Effect of Bifidobacterium Probiotic in the Treatment of Giardiasis Infection in Mice
تأثير المعززBifidobacterium probiotic في علاج الاصابة بالجيارديا في الفئران

Author: Israa Mohammad Abd AL-Khaliq اسراء محمد عبد الخالق
Journal: Baghdad Science Journal مجلة بغداد للعلوم ISSN: 20788665 24117986 Year: 2019 Volume: 16 Issue: 4 Pages: 849-853
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

Metronidazole therapy is recommended in the treatment of giardiasis,athough some clinical reports mention the resistance to this drug from many pathogens. Many studies were applied to show the effect of probiotic to prevent or to heal diseases of gastrointestine, but only few is known about probiotic activity against infections of protozoa. This study aims to evaluate the efficiency of Bifidobacterium against infection with Giardia lamblia in experimental mice. It was found that daily application of viable Bifidobacterium cells with a single dose (0.1ml∕mice∕day) significantly reduced the shedding of Giardia lamblia parasite cysts in feces, and infection completely disappeared at the day (15th) post inoculation with this probiotic. Also, it was noticed that Giardia cysts were reduced in the group treated with metronidazole, and infection cured at day (17th) from treatment, while the control group showed shedding cysts of this parasite. Histopathologically, the effect of Bifidobacterium in vivo by gut cells modulation prevents the colonization of Giardia, leading to reduce the infection with this parasite.

ينصح العلاج بالميترونيدازول في معالجة مرض الجياردايسس، على الرغم من أن بعض التقارير السريرية تذكر مقاومة هذا الدواء من العديد من الممرضات. تم تطبيق العديد من الدراسات لإظهار تأثيرالمعززلمنع او لشفاء أمراض الجهاز الهضمي ، لكن قلة قليلة فقط معروفة عن نشاط المعزز ضد اصابات الكائنات الاولية. تهدف هذه الدراسة إلى تقييم كفاءة البيفيدوبكتيريوم ضد الإصابة بالجيارديا لامبليا في الفئران التجريبية. وقد وجد أن التطبيق اليومي لخلايا البيفيدوبكتيريوم الحيوية بجرعة واحدة (0.1 ملغ /فأر/ يوم) قد خفض بشكل ملحوظ من طرح الطور المتكيس لطفيلي الجيارديا لامبليا في البراز، واختفت الاصابة تمامًا في اليوم (15) بعد التطعيم بهذا المعزز. كما لوحظ أن اكياس الجيارديا قد انخفضت في المجموعة المعاملة بالميترونيدازول، وشفيت الاصابة في اليوم (17) من العلاج ، في حين اظهرت مجموعة السيطرة طرح مستمر لاكياس هذا الطفيلي. تشريحيا ، تأثيرا لبيفيدوبكتيريوم في الجسم الحي عن طريق تحويرخلايا الأمعاء يمنع استعمار الجيارديا ، مما يؤدي إلى الحد من الإصابة بهذا الطفيلي.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (1)


Language

English (1)


Year
From To Submit

2019 (1)