research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
EVALUATION OF DESIGN MANAGEMENT FOR CONSULTING BUREAU BY USING IPV TECHNIQUE
تقييم إدارة التصميم في المكاتب الاستشارية باستخدام تقنية الناتج الداخلي للمتجهات (IPV)

Authors: حافظ إبراهيم ناجي --- هادي صالح مجول
Journal: Journal of Engineering and Sustainable Development مجلة الهندسة والتنمية المستدامة ISSN: 25200917 Year: 2015 Volume: 19 Issue: 6 Pages: 19-39
Publisher: Al-Mustansyriah University الجامعة المستنصرية

Loading...
Loading...
Abstract

Most consulting firms in third world countries tracking systems and methods are not commensuratewith the ambition and the goals set before them, and it is necessary to operate these offices to provide input fromadministrative staff, skills and systems and methods of modern technology. This research aims to evaluate thecurrent system adopted for the management of design in Diyala province, using a technique IPV to determine thekinks in it, is by identifying the criteria used to select the office optimization, and also to identify a list of officesoperating in Diyala province in order to choose the best of them in terms of quality of design of constructionprojects. For the purpose of accomplish this objective, it has been collecting its own data from the literature thatdealt with substantive domestic product of vectors (IPV) and management of structural design, and finallypersonal interviews of qualified designers and implementers in construction companies. Showed the results ofdata analysis for the sample that the standard use of computer technology and design review and development isthe most important criteria for bilateral comparisons between bureau, the Engineering Consulting bureau at the University of Diyala has received the largest share of the relative importance compared with other offices, andeventually reached to a set of conclusions and recommendations including the need for efficient managementstyles necessary to assess the consulting offices in various fields, especially in the field of quality designs inconstruction projects, including technical IPV.

ان معظم المكاتب االستشارية في بلدان العالم الثالث تتبع نظما واساليب لاتتناسب مع الطموح والاهداف التي وضعت امامها وبات من الضروري ان تعمل هذه المكاتب على توفير المستلزمات الادارية من كوادر ومهارات ومن انظمه واساليب تقنية حديثه يهدف هذا البحث الى تقييم النظام الحالي المعتمد لادارة التصميم في محافظه ديالى باستخدام تقنية IPV لتحديد مكامن الخلل فيه ويتم ذلك بتحديد المعايير المستخدمه لتحديد المكتب الافضل وكذلك تحديد قائمة بالمكاتب العاملة في محافظه ديالى لكي نختار الامثل منها من ناحية جودة تصاميم المشاريع الانشائية ولغرض انجاز هذا الهدف فقد تم جمع البيانات الخاصة به من الادبيات التى تناولت موضوعي الناتج الداخلي للمتجهات IPV وادارة التصاميم الانشائي واخيرا من المقابلات الشخصية من ذوي الاختصاص من المصممين والمنفذين في شركات الانشاء اظهرت نتائج تحليل البيانات لافراد العينه ان معياري استخدام تقنيات الجاسوب ومراجعة تصميم والتطوير هي اكثر المعايير اهمية لاجراء المقارنات الثنائية بين المكاتب الاستشارية وان المكتب الاستشاري الهندسي في جامعه ديالى قد حصل على الكم الاكبر من الاهمية النسبية بالمقارنة مع المكاتب الاخرى وفي النهايةتم التوصل الى مجموعه من الاستنتاجات والتوصيات من بينها الحاجة الى الاساليب الادارية الكفوءة الازمه لتقييم المكاتب الاستشارية في مختلف المجالات وخاصة في مجال جودة التصاميم في المشاريع الانشائية ومنها تقنية IPV.


Article
أساليب السيطرة على المشروع الهندسي في المنظمات الهندسية الاستشارية في العراق

Author: ندى صبحي عبد المجيد
Journal: Journal of University of Babylon مجلة جامعة بابل ISSN: 19920652 23128135 Year: 2017 Volume: 25 Issue: 6 Pages: 2055-2068
Publisher: Babylon University جامعة بابل

Loading...
Loading...
Abstract

This study focuses on the subject of “Control method of engineering project in Iraqi engineering organizations". Though many scientific studies and some local studies had taken up the subject of control،, they were insufficient to present information regarding monitoring:There is no completely comprehensive and exact research concerning the nature of control method of engineering project in Iraqi engineering organization. Thus، we have indicated goal of this research as “Indicating the Iraqi practice particularity of control method of engineering project”.To achieve these goals we had followed the procedures below:1.Indicating the theoretical framework of control method of the engineering project depending upon previous available studies.2.Indicating reality of practice in the control method of engineering project in Iraqi engineering organizations through the operations of collecting information and field survey، and applying the Iraqi practicing of control method of engineering project، within the general framework to identify the particularity of an actual practice.Finally، conclusions were present، which cover the aim of the research، The most important security results it is، Most project managers practice the process of controlling their projects despite their lack of scientific background in engineering project management methods.

ركزت هذه الدراسة على موضوع "أساليب السيطرة على المشروع الهندسي في المنظمات الاستشارية الهندسية في العراق". وعلى الرغم من تطرق العديد من الدراسات والبحوث العالمية والمحلية إلى موضوع أساليب السيطرة، إلا إنها لم تتطرق إلى خصوصية هذا الموضوع في الممارسات المحلية. لذا تمثلت مشكلة البحث في عدم وجود أسلوب واضح ومحدد للسيطرة على المشروع الهندسي يتم إتباعه في المنظمات الاستشارية الهندسية في العراق. بموجب ذلك تم تحديد هدف رئيسي للبحث هو" تحديد أساليب السيطرة على المشروع الهندسي في المنظمات الهندسية الاستشارية في العراق ". ولتحقيقه تطلب إتباع المنهج آلاتي: -‌أ. تحديد إطار نظري في موضوع أسلوب السيطرة على المشروع الهندسي للتعرف على أهم الأساليب المتبعة من خلال الدراسات والأدبيات العالمية وفي العراق.‌ب. تحديد واقع الممارسة في العراق في المنظمات الاستشارية من خلال المسح الميداني لجمع المعلومات وتحليلها ومقارنة ذلك بالصيغ العالمية المعتمدة.تم التوصل في نهاية الدراسة إلى مجموعة الاستنتاجات للأهداف الذي سعى البحث من أجل تحقيقها، منها ممارسة اغلبية مدراء المشاريع لعملية السيطرة على مشاريعهم رغم افتقارهم إلى خلفية علمية في مجال أساليب إدارة المشاريع الهندسية.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

Arabic (2)


Year
From To Submit

2017 (1)

2015 (1)