research centers


Search results: Found 3

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Article
Child Abuse in The Victorian Novel: A Critical Analysis of Heathcliff’s Character as a Victim or Perpetrator in Emily Bronte’s Wuthering Heights
سوء معاملة الاطفال في رواية العصر الفيكتوري: دراسة نقدية لشخصية هيثكليف كضحية او جاني في رواية وذرنغ هايتس لايميلي برونتي

Author: Maysam Bahaa Saleh ميسم بهاء صالح
Journal: Mustansiriyah Journal of Arts مجلة آداب المستنصرية ISSN: 02581086 Year: 2014 Issue: 67 Pages: 1-24
Publisher: Al-Mustansyriah University الجامعة المستنصرية

Loading...
Loading...
Abstract

Wuthering Heights gives readers a good idea of what it must have been like to be an orphan in Victorian society. Readers’ sympathies go naturally to Heathcliff at the outset because he is seen only as a victim of ill-treatment by Hindley Earnshow. When Heathcliff is brought as a boy to the Earnshow's home, Mrs. Earnshow's first reaction is to fling the child out of doors. That night even the kind-hearted Nelly puts the child on the landing in the hope that it might be gone by the next morning. Later, old Mr. Linton finds Heathcliff prowling about with Cathy near Thrushcross Grange and immediately says, "It is, but a boy. Would it not be a kindness to the country to hang him at once?" When Hindley becomes the master of Wuthering Heights, he ill-treats and degrades Heathcliff forcing him to work as a drug on the farm. This treatment forms the basis of Heathcliff's resolve afterwards to take revenge upon Hindley and Edgar.Heathcliff is the main character in Emily Brontë’s classic novel Wuthering Heights, and the whole plot revolves around this strange man from the time when he arrives at Wuthering Heights as a dark and dirty foundling and until he ends his days as a powerful landlord of both Wuthering Heights and Thrushcross Grange. This evolvement of the character makes him one of the most fascinating characters in English literature.The study will try to elucidate Bronte’s depiction of the theme of victimization represented by the main character, Heathcliff, who has been abused and victimized and turned to be a victimizer. It is expected to find out that the hero could be a victim or a perpetrator or both, and how does abuse affect his personality and attitudes towards himself and the society he lives in. Besides, the victim may develop anxiety or post-traumatic stress disorder, and may suffer permanent physical or emotional damage and that of course will make a deep scar in the hero’s psyche which will turn him into either an angel or a devil.

ان رواية وذرنغ هايتس تعطي القارئ فكرة جيدة عن ما كان عليه وضع الايتام في المجتمع الفيكتوري. في الغالب تذهب مشاعر القراء نحو هيثكليف لانه ممكن ان يعتبر ضحية لسوء المعاملة من قبل هندلي ايرنشو. عندما تم جلبه لاول مره الى منزل السيد ايرنشو كان رد فعل السيده ايرنشو هو رميه خارج المنزل. في تلك الليلة حتى نيلي الطيبة القلب تركته على امل ان يذهب في الصباح. عندما اصبح هندلي المالك لوذرنغ هايتس بدا باحتقار واساءة معاملة هيثكليف واجباره على العمل في المزرعة. ان هذه المعاملة شكلت قرار هيثكليف بالانتقام من هندلي وادغار.ان شخصية هيثكليف هي الشخصية الاساسية في رواية وذرنغ هايتس والقصة باكملها تدور حول هذا الرجل الغريب منذ اليوم الذي وصل فيه الى وذرنغ هايتس كيتيم قذر وحتى انهى ايامه كمالك قوي لكل من وذرنغ هايتس وثرشكروس غرينج. ان هذا التطور في الشخصية جعله من اكثر الشخصيات المثيره للاهتمام في الادب الانكليزي. ستحاول الدراسة الحالية ان توضح تصوير برونتي لمفهوم الضحية متجسدا بالشخصية الرئيسية هيثكليف والذي اسيئت معاملته فتحول من ضحية الى جاني. من المتوقع ان نجد بان البطل يمكن ان يكون ضحية او جانت او كلاهما وكيف ان سوء المعاملة يمكن ان يؤثر بشخصيته وسلوكه تجاه نفسه والمجتمع الذي يعيش فيه.بالاضافه الى ان الضحية يمكن يتطور لديه الشعور بالقلق واضطراب لما بعد الصدمة ويمكن ان يعاني من ضرر جسدي او نفسي دائم وهذا سيترك ندبا في شخصية البطل والتي بدورها ستحوله اما الى ملاك او شيطان.


Article
A Victim of "Love": A Study of Beatrice’s Character in "Rappaccini's Daughter" By Nathanial Hawthorne
ضحية "الحب" دراسة لشخصية بياتريس بطلة قصة "ابنة راباتشيني" للكاتب ناثانيل هوثورن

Author: Zainab Sameer Shakir زينب سميرشاكر
Journal: Al-Adab Journal مجلة الآداب ISSN: 1994473X Year: 2017 Issue: 121 Pages: 27-36
Publisher: Baghdad University جامعة بغداد

Loading...
Loading...
Abstract

Nathaniel Hawthorne (1804-1864) has been widely known for his special interest in the female characters. In many of his novels, he narrates the conditions, values, and the institutions that surround and control the life of women, leading them to be victims.In “Rappaccini’s Daughter” (1844), the heroine, Beatrice is created to be victimized by her loved ones (her father and lover). This paper focuses on the term “victim,” it shows its aspects through the development of Beatrice’s character. The paper also studies a female character in the male-dominated society, to show the cruelty done to her, and how she is considered to be a second rate person, who is unable to live normally, or at least to save herself from death.

يشتهر ناثانيل هوثورن (1804-1864) باهتمامه بالكتابة عن شخصية المراة. حيث يروي في العديد من رواياته عن الظروف والقيم والمؤوسسات التي تحيط وتسيطر على حياة المراة وتقودها الى ان تكون ضحية. يسلط البحث الحالي الضوء على قصة "ابنة راباتشيني" (1844) وصور هوثورن شخصية بياتريس (بطلة القصة) على انها ضحية لوالدها ولحبيبها اقرب الناس اليها, بالتركيز على مصطلح "ضحية" من خلال التطور الحاصل في شخصية بياتريس. كما ويركز هذا البحث على دراسة شخصية المرأة في المجتمع الذكوري ليبين القسوة التي تعانيها المرأة في مجتمع يعتبرها انسان من الدرجة الثانية لا يمكنها ان تعيش حياة طبيعية , ولا يمكنها حتى ان تنقذ نفسها من الموت.


Article
The legal organization to evoke witnesses as a mean of protection the crime victim according to Iraqi legislation.
التنظيم القانوني لاستحضار الشهود بوصفه وسيلة لحماية ضحايا الجرائم في ظل التشريع العراقي.

Author: hussen kahlel حسين خليل مطر
Journal: Risalat al-huquq Journal مجلة رسالة الحقوق ISSN: 20752032 Year: 2016 Volume: 8 Issue: 3 Pages: 289-303
Publisher: Kerbala University جامعة كربلاء

Loading...
Loading...
Abstract

The study deals with the legal organization to evoke witnesses as a mean of protecting the victim , we found by searching whenever witnesses have taken more protection reflected positively on the victims of crimes whether they are suspects or victims ,also we noticed that the legislative effort in this regards was not at the requires more legislative intervention of legislator to treat the lack of legislative intervention of legislator to treat the lack of legislative texts concerned.

تناولنا في هذا البحث دراسة التنظيم القانوني لاستحضار الشهود بوصفه وسيلة من وسائل حماية ضحايا الجرائم ، إذ وجدنا من خلال البحث أنّه كلما أحطنا الشهود بمزيد من الحماية انعكس ذلك إيجابًا على ضحايا الجرائم سواء أكانوا من المتهمين أم المجني عليهم ، ولاحظنا, أيضًا, بأنّ الجهد التشريعي المبذول في هذا الإطار لم يكن بالمستوى المطلوب ، ممّا يتطلب من المشرّع المزيد من التدخل التشريعي لمعالجة ما يعتري النصوص التشريعية المعنية من نقص . يُعتبر الشاهد شخص عادي من الممكن أن يتأثر بالعوامل والمؤثرات الداخلية النفسية والحسية وبالمؤثرات الخارجية الاجتماعية والبيئية مما قد يؤثر في سلامة الدور الذي يقوم به أمام سلطات التحقيق أو أمام المحكمة في الإدلاء بشهادته على الوجه الصحيح الذي يُؤدي إلى حسن سير العدالة الجنائية بإظهار حقيقة الواقعة الجنائية.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (3)


Language

English (2)

Arabic (1)


Year
From To Submit

2017 (1)

2016 (1)

2014 (1)