research centers


Search results: Found 2

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Article
Criminal Penalties Against Environmental Pollution According to The Provision of The ALGERIAN Legislation
العقوبات الجزائية لمكافحة التلوث البيئي طبقاً لأحكام التشريع الجزائري

Loading...
Loading...
Abstract

The Algerian legislator has taken into account environment protection and has enacted texts of penal law that criminalize different infringements of environmental rights to secure an efficient penal protection against different pollution forms.Criminal sanctions have been imposed as a repressive impact to guarantee commitment to legal texts preventing environment from environmental pollution crimes. These sanctions could be death penalties, custodial penalties, and financial penalties. Added to that, there could be complementary sanctions, such as seizing funds, sentence announcement, or infrastructure closer.

اهتم المشرع الجزائري بحماية البيئة، ووضع نصوص جزائية، تجرم مختلف الاعتداءات على البيئة مما يوفر حماية جزائية فعالة ضد جميع أشكال التلوث.فوضع عقوبات جزائية كأثر ردعي لضمان الالتزام بالنصوص القانونية لحماية البيئة من جرائم التلوث البيئي، تتمثل تلك العقوبات في عقوبات سالبة للحياة، أو عقوبات سالبة للحرية، أو عقوبات مالية بالإضافة إلى عقوبات تكميلية متمثلة في مصادرة الأموال، أو بنشر الحكم، أو غلق المنشأة.


Article
The Concept of Forgery Crime Under United Kingdom Law
مفهوم جريمة التزوير في ظل قانون المملكة المتحدة

Author: Lecturer. Dr. Qaid H. Dahash م. د. قائد هادي دهش
Journal: Journal of Juridical and Political Science مجلة العلوم القانونية والسياسية ISSN: 2225 2509 Year: 2017 Volume: 6 Issue: 2 Pages: 161-178
Publisher: Diyala University جامعة ديالى

Loading...
Loading...
Abstract

All world legislations, including the English Law, consider any action that changes the truth contained by a document as a forgery. These legislations incriminated and fought all actions constituting the forgery, though they differed in the methods of treatment and the amount of punishments. The English legislation dealt with forgery in a way that was mostly different to some extent. The English legislator introduced a wide concept of the subject matter of the forgery crime. Furthermore, this legislation combated all acts that may constitute the forgery crime through a special law for each act may contribute to such crime. These criminal acts would be punished if they were intentional and leading to induce a person to do or not to do an act. Whether they created benefits for the interest of perpetrator or caused harm to a victim.

لقد عدت جميع تشريعات العالم بما فيها القانون الانكليزي من قبيل التزوير أي فعل يؤدي إلى تغيير الحقيقة الواردة في محرر. وقد جرمت هذه التشريعات كل الافعال التي تؤدي إلى تحقيق التزوير، بالرغم من أن هذه التشريعات قد اختلفت في طرق المعالجة ومقدار العقوبات. لقد عالج القانون الانكليزي التزوير بصورة كانت على الأكثر مختلفة إلى حد معين، وقد قدم هذا القانون مفهوم واسع لموضوع جريمة التزوير. علاوة على ذلك، كافح هذا القانون ومن خلال قانون متخصص جميع الافعال التي قد تشكل جريمة تزوير وتكون هذه الأفعال الإجرامية معاقب عليها متى ما كانت أفعال عمدية وأدت إلى حمل شخص معين للقيام بفعل ما أو الامتناع عن القيام بذلك الفعل، وسواء حققت هذه الأفعال منافع أو فوائد لمصلحة الجاني أو الحقت اضرار بالمجنى عليه .

Listing 1 - 2 of 2
Sort by
Narrow your search

Resource type

article (2)


Language

English (2)


Year
From To Submit

2017 (2)